שתף קטע נבחר

פסיקה בגרמניה: גם מי שהיה בגטו זכאי לפנסיה

שני תובעים שעבדו בגטו בפולין תבעו ממשלת גרמניה פנסיה בגין עבודתם, ובית המשפט הפדרלי לעניינים חברתיים בעיר קאסל פסק לטובתם. הפסיקה התקדימית תסלול את הדרך לעשרות אלפי תביעות נוספות

בית משפט פדרלי בגרמניה פסק הלילה (יום ד') כי שני יהודים שאולצו על ידי הנאצים לעבוד בגטאות זכאים לקבל פנסיה בגין עבודתם. הפסיקה תכשיר את הקרקע לאלפי תביעות נוספות לתשלומי פנסיה.

 

בית המשפט הפדרלי לעניינים חברתיים בעיר קאסל פסק כי שני התובעים זכאים לתשלום דמי פנסיה מאחר שגם אם לא קיבלו תשלום על עבודתם בגטו, קיבלו מזון ופריטים אחרים מהשלטונות הנאציים - והדבר מעיד כי ממשלת גרמניה היתה אחראית עליהם.

 

שני התובעים - ששמם לא נמסר לתקשורת על ידי בית המשפט - ביצעו עבודות ניקיון באחד הגטאות בפולין. הפסיקה התקדימית תסלול את הדרך לתביעות נוספות שצפויים להגיש כ-70 אלף בני אדם, שאולצו לעבוד בגטאות, או בני משפחותיהם.

 

רוב התובעים יוכלו לדרוש תשלום של 150 אירו (838 ש"ח). על פי הערכות, התשלומים הצפויים יעלו לקופתה של גרמניה

יותר ממיליארד אירו, ויגיעו מתקציב הפנסיה הפדרלית של המדינה. ארגונים יהודיים המפקחים על תשלום פיצויים לניצולי שואה בירכו על הפסיקה.

 

"החלטתו של בית המשפט הפדרלי לעניינים חברתיים היא על פי רוח החוק, ותספק מעט צדק לניצולי שואה רבים, שתביעתם לפנסיה סורבה בעבר", אמר גאורג הויברגר, דובר ועידת התביעות בגרמניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יהודים בגטו ורשה. פתח לאלפי תביעות
באדיבות אורן יהודה
מומלצים