שתף קטע נבחר

לבנון לאו"ם: גנו את ישראל על הברחת המרגלים

אחרי שרה"מ הלבנוני הודיע כי ארצו התלוננה באו"ם על שהמודיעין הישראלי הפעיל מרגלים בשטחיה, שלחה ביירות מכתב לחברות מועצת הביטחון שבו האשימה את ישראל כי סייעה למבוקשים להימלט אל תחומיה, והפרה את החלטה 1701

פרשת המרגלים עולה מדרגה. לבנון העבירה הלילה (שבת) מכתב לחברות מועצת הביטחון של האו"ם ונשיא העצרת הכללית של הארגון, שבו האשימה את ישראל בהפעלת מרגלים בארץ הארזים ובהברחתם לשטחיה אחרי שפעילותם נחשפה. במכתבה טוענת לבנון כי ישראל הבריחה לתחומיה מרגלים ובני משפחותיהם בשלושה מועדים שונים בחודש שעבר.

 

כבר לפני כשבועיים הודיע ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, כי ארצו התלוננה רשמית בפני מוסדות הארגון על כך שישראל מפעילה כביכול מרגלים בשטחיה, וכעת קיבלה התלונה משנה תוקף. שגריר לבנון באו"ם, נאווף סלאם, שלח את המכתב לנשיא התורן של המועצה, שגריר טורקיה באקי אילקין, ובדבריו האשים את ישראל רשמית במעשים.

 

במכתבה קראה ביירות למועצת הביטחון לגנות את ישראל על מה שמהווה לדבריה "הפרה חמורה" של החלטת המועצה 1701, שהביאה לסיום מלחמת לבנון השנייה. "בהוראת ממשלתי אני מבקש להודיע לך שבתאריכים 7, 17 ו-18 במאי 2009 אפשרו כוחות ישראליים לאזרחים לבנונים המבוקשים בחשד לשיתוף פעולה עם האויב הישראלי להיכנס לשטחים הכבושים הפלסטיניים", כתב סלאם.

 

במכתבה אינה חוסכת לבנון פרטים, ומספקת את שמותיהם של החשודים בריגול שהועברו כביכול לארץ תוך ציון נתיבי הברחתם: ריזיק תאופיק איברהים ובנו כאמיל, אליה תאופיק אל-חייק, וכן חנא טאנוס אל-קאשי, רעייתו תריז, וילדיהם פאדי, אדי ואודינה.

 

לאחרונה - גם על רקע הבחירות הקרובות בלבנון - נחשפו עשרות מקרים של "מרגלים" שפעלו כביכול במדינה במסגרת כמה רשתות, והעבירו לכאורה מידע למוסד ולמודיעין הישראלי. לבנון מגדירה את ישראל כמדינת אויב, והרשעה בריגול למענה עשויה לגרור גם עונש מוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
גבול לבנון. ישראל עזרה לברוח?
צילום: איי פי
רה"מ סניורה. כועס
צילום: איי פי
מומלצים