שתף קטע נבחר

תיק קצב: השופט דחה את התפטרות הסניגורים

פרסום ראשון: בית-המשפט המחוזי בתל-אביב מסרב להקל על עורכי-הדין של הנשיא לשעבר, שהודיעו כי יתקשו לייצגו אם המשפט יתנהל ארבעה ימים בשבוע. "אין הם סניגורים לשעה", הודיעו השופטים - ולא קיבלו את ההתפטרות

בית-המשפט המחוזי בתל-אביב אומר היום (א') בקול גדול "לא" לפרקליטי משה קצב: הוא גם דוחה את התפטרותם מהתיק - וגם מסרב לבקשתם להתחשב בעומס העבודה המוטל עליהם. את ההחלטה לקיים את הדיון ארבעה ימים בשבוע, הוא מותיר בעינה.

 

בפתח המשפט מחה עו"ד ציון אמיר: "אדוני אמר שהמשפט יישמע החל בספטמבר, ארבעה ימים בשבוע שזה אומר כל השבוע ואי אפשר לנהל שום דבר אחר. זה אומר שאי אפשר להתכונן מיום ליום למשפט בצורה עניינית. יש התחייבויות של תיקי עצורים. מיטת הסדום הזו מאוד בעייתית. אני מציע לאדוני, לקבוע מועדים כך שבשבוע אחד יתקיים דיון במשך יומיים, בשבוע אחד שלושה ימים לסירוגין. אני מבקש להתחשב".

 

ראש ההרכב, השופט ג'ורג' קרא, השיב לו: "אתה מציע שלושה ימים בשבוע? אני לא מתכוון למרוח את המשפט הזה, אמרתי שנתחשב בבקשות ספוראדיות ונשקול אותן בחיוב".

   

הבקשה, כאמור, נדחתה. בהחלטתם מנמקים שלושת השופטים כי ההודעה של עורכי-הדין לבית המשפט עם תחילתו, והתנהגותם במתן תשובתם לכתב האישום, מצביעים בירור על כוונתם לייצג את הנאשם במשפט גופו ואין הם "סניגורים לשעה", אלא סניגורים לכל דבר ועניין.

 

השופטים קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח כותבים עוד כי החלטתם

לקיים את הדיונים בבית-המשפט במתכונת של ארבעה ימים בשבוע, עולה בקנה אחד עם הוראות החוק. הם מוסיפים כי "העובדה, שבפרקטיקה ממעטים לעשות שימוש בחוק זה - אינה ממעטת את תוקפו". בכך מתייחסים השופטים לסעיף 125 לחוק, הקובע כי משהוחל בגביית ראיות - ימשיך המשפט ברציפות יום-יום, אלא אם היו טעמים מיוחדים לפיהם אין אפשרות לנהוג כך.

 

השופטים מעירים שחרורם-התפטרותם של עורכי-הדין מייצוגו של הנאשם "טעונים אפוא רשותו של בית-המשפט, ואין הם יכולים לשחרר עצמם בהודעה על התפטרות מהמשך ייצוג כאמור בחוק". בסופו של דבר קובעים השופטים: "בהפעילנו את שיקול דעתנו בעניין בקשת השחרור מייצוג, החלטנו שלא להיענות לבקשה".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
4 ימים בשבוע: קצב במשפט
צילום: אריק סולטן
מומלצים