שתף קטע נבחר

"רוני רון סיפר שהוא נתן 'הפוכה' לרוז"

שלב העדויות במשפטם של רוני רון ומארי פיזם ממשיך. קצינת המודיעין בכלא ניצן סיפרה שרוני רון הודה שהיכה את נכדתו באותה נסיעה מדוברת. נציגת המשטרה סיפרה כי פיזם לא האמינה שרון הוא הרוצח, וביקשה שיביאו אותו שיודה בפניה

"רוני רון סיפר בחקירה שהוא נתן לרוז 'הפוכה' כשהיו במכוניתו, הפתולוגים יכולים לקבוע בדיוק ממה היא מתה". כך סיפרה הבוקר (יום ב') קצינת המודיעין בכלא ניצן, כלאי אלה מידיון, במהלך עדותה במשפטם של רוני רון ומארי פיזם, המואשמים ברצח הילדה רוז. 

 

מידיון העידה בבית המשפט כי ערכה לרון כמה שיחות, כדי לבדוק את מצבו, כפי שמחייב נוהל שירות בתי הסוהר. לדבריה, קציני המודיעין בכלא ערכו גם הם שיחות עם רון.

 

לשאלת עורכי דינו של רון, גידי פרידמן ויפעת כץ, השיבה מידיון כי לא הזהירה את רון שהדברים שהוא מספר עלולים לשמש נגדו כראיה בבית משפט. היא הוסיפה כי השיחה עם רון לא היתה אמורה להוות ראיה ממילא, ותוכנה הועלה על הכתב למחרת, והועבר לפרקליטות רק לאחר בקשה מפורשת. 

 

מידיון סיפרה כי אחת השיחות נמשכה כשלוש-ארבע שעות, במהלכן דיברו על מציאת הגופה. לדבריה, רון סיפר גם כי אנשי היחידה המרכזית של המשטרה, שחקרו את הרצח, הציעו לו הצעה במסגרתה אם יגלה את מיקום הגופה, הם ידאגו להפגיש בין פיזם לבנותיה. בנוסף, סיפר כי החוקרים הראו לו תמונות של מארי והילדות.

 

"תביאו את רוני, שיגיד לי שהרג אותה"

ראש משרד החקירות במשטרת נתניה, רב-פקד זהבה מורסיאנו, סיפרה כי חוקרים רבים גבו עדויות מהשניים. אחד החוקרים חקר את מארי והזהיר אותה כי מדובר בחקירה שיכולה לשמש כראיה בבית משפט. לאחר חקירה זאת נערכה הערכת מצב, לאחריה נחקרה שוב מארי.

 

בחקירה החוזרת, החוקרת ציינה כי בעיה טכנית בהקלטה לא מתעדת את אזהרת פיזם.  לשאלות עורכות דינה של מארי, רויטל סוויד ומירב גרינברג, ענתה מורסיאנו כי במהלך החקירה סיפרה פיזאם על עברה, ועל כך שאמה היתה אלכוהוליסטית, שהיכתה אותה. עוד סיפרה כי היא גדלה בפנימיות, וטיפלה באמה כאילו היתה האם. 

 

מורסיאנו הטיחה בפני מארי: "את עושה לרוז מה שאמא שלך עשתה לך". השוטרים סיפרו לפיזם כי רון סיפר הכל והודה שהרג את רוז, אך פיזם לא האמינה להם וביקשה שרון יובא למקום ויאמר את הדברים בפניה. 

 

"אם הוא יבוא ויגיד את מה שאתם אומרים, אני אספר את כל האמת". אמרה מארי למורסיאנו ולחוקרת הנוספת, והוסיפה: "תביאו לי אותו, תביאו לי את רוני שיגיד שהוא הרג אותה". עם זאת, במהלך עימות שנערך בין השניים, אמר רון כי רוז נמצאת בכנסייה.

 

"רון בכה בחקירות"

בצהריים העידה במשפט ענת קצב, שניהלה את צוות החקירה. קצב, הידועה בשיטותיה האגרסיביות סיפר כי במסגרת החקירה תפקידה היה להיות החוקרת הטובה של רוני רון, וכי עוד מתחילת החקירה הצליחה ליצור איתו קשר טוב של אמון.

 

על החקירה היא סיפרה: "הייתי החוקרת הטובה, שמדברת איתו. הרגשתי שהוא נותן בי אמון. הצלחתי להכיר את רוני, מעבר לתיק החקירה". לבקשת סנגוריו של רון, גיל פרידמן ויפעת כץ, אישרה קצב לאורך החקירות הוא הביע דאגה רבה לבנותיו ולמרי, ולשאלה מה יעלה בגורלן. הוא אף אמר לדבריה שלא אכפת לו שיקטעו את ידו ואף דיבר על התאבדות.

 

קצב הוסיפה גם כי רון בכה בחקירות וסיפרה כי כאשר סיפר שנתן לרוז את המכה הוא מירר בבכי. עם זאת קצב הוסיפה שהתרשמה כי לרוני ולמארי היה אינטרס משותף ולדבריה רוז הפריעה להם בחייהם, הם התביישו בה, ולא הציגו אותה בפני אנשים כבתם.

 

באחד התיאורים של רון כיצד רוז מתה ממכה שנתן לה במהלך נסיעה באוטו,

 הוא אמר לה כי היא התפוצצה כמו שקית חלב. עורכות דינה של מרי פיזם, רויטל סוויד ומרב גרינברג, שאלו את קצב על יחסה למארי בזמן החקירות. קצב אישרה שחקרה מעט מאוד את מארי, ואמרה כי תפקידה מולה היה להיות השוטר הרע. היא ספרה גם כי מארי התנהגה איתה בחקירות באופן מוזר, ולכן נהגה להשאיר אותה אזוקה, למרות שהיא לא הייתה מסוכנת. עם זאת, קצב התייחסה לכך שבאחת מחקירותיה את מארי, כשהראו לה תמונה של המזוודה האדומה היא נמלטה מחדר החקירות וברחה להם בתוך תחנת המשטרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הודה. רוני רון
צילום: עופר עמרם
צילום: AFP
רוז ז"ל ומארי פיזם
צילום: AFP
מומלצים