שתף קטע נבחר

הצבע ירד מהריפוד בסלון - העסקה תבוטל

זמן קצר לאחר שבני זוג רכשו מערכת ריהוט לסלון, הם גילו שהצבע דוהה במקומות שונים בריפוד. ביהמ"ש קבע שהעסקה תבוטל, והם יקבלו חזרה את כספם

בני זוג רכשו ב-2006 מערכת ריהוט סלון מטרנד ריהוט. זמן קצר לאחר הרכישה התגלו ליקויים במערכת והוסכם שיירכשו מערכת אחרת יקרה יותר, יחזירו לטרנד ריהוט את המערכת הראשונה וישלמו את ההפרש בין שתי המערכות. סך הכל שילמו 11,490 שקל.

 

 

אולם לטענתם, חודשים ספורים לאחר קבלת המערכת החדשה החלו להופיע תופעות של ירידת צבע במקומות שונים מהריפוד של מערכת הישיבה. הם פנו לחנות וכעבור זמן מה הגיע נציג שירות מטעמה, אך הבעיה לא נפתרה. לכן הגישו תביעה לבית-המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, בה דרשו פיצוי בגין הנזק שנגרם להם.

 

החנות טענה שהפגמים בצבע הריפוד נגרמו מניקוי בחומרים בלתי מתאימים, וכי תעודת האחריות כוללת הוראות ניקוי ואזהרות לגבי חומרים שאין להשתמש בהם.

 

התובעים הכחישו טענה זו, וטענו כי בעצת נציג שירות של החנות שביקר אצלם עוד בשלב שבו המערכת הראשונה היתה בידיהם, הקפידו לנקות רק במים. תעודת האחריות אף לא הוצגה בפני בית המשפט.

 

לא הוכחה תחזוקה לקויה

השופט שאול מנהיים קיבל את התביעה וקבע כי החנות אחראית לפגמים בסלון, שכן לא הוכיחה את טענתה לתחזוקה לקויה מצד התובעים.

 

יחד עם זאת, נקבע,כי אין לקבל את התביעה במלואה, שכן סכום התביעה גבוה ללא הצדקה בלמעלה מ-50% מהסכום ששולם, במיוחד לאור העובדה שהמערכת שימשה וממשיכה לשמש את התובעים, למרות שברור שהיא אינה נראית כפי שהיא צריכה להיראות.

 

השופט דחה את טענת החנות לפיה אין לבטל כיום עסקה שבוצעה בשנת 2006, שכן התובעים התלוננו אודות הפגמים במוצר כבר בחודשים הראשונים שלאחר האספקה, והחנות היא זו שלא טיפלה בתלונות בזמן אמת.

 

בהתאם לכך, נקבע כי העסקה תבוטל, החנות תשיב לתובעים את התמורה ששילמו - 11,490 שקל, ועם ביצוע התשלום תוכל לקחת את מערכת הישיבה חזרה על חשבונה. כמו כן חויבה החנות לשלם לתובעים הוצאות משפט של 250 שקלים.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא היתה תחזוקה לקויה. אילוסטרציה
מומלצים