שתף קטע נבחר

סוריה: 160 כפרים ננטשו בגלל מחסור במזון

מחקר שערכה ממשלת סוריה חושף כי העוני במדינה מתרחב. כ-3.5 מיליון איש במדינה הם נעדרי הכנסה לחלוטין, והכפריים מהגרים לערים כדי להימנע מרעב

כ-700 אלף בתי אב בסוריה - כ-3.5 מיליון נפש - הם נעדרי הכנסה לחלוטין. כלומר, משפחה אחת בממוצע מתוך כל חמש משפחות בסוריה נשענת על סיוע חודשי מהממשלה כדי להתקיים. כך לפי מחקר מקיף שערך המשרד לעניינים סוציאליים בסוריה, שעיקרי ממצאיו פורסמו בהבחלטה בעיתון "אלוטן" המקומי.  

 

הירוקים של השכן - טורים נוספים:

 

רוב המשפחות הנתמכות חיות בתנאי דלות, שכן הסיוע הממשלתי מאפשר תנאי מחיה מינימליים. לפי החוק בסוריה, משק בית זכאי לקבל סיוע ממשלתי במידה שהוא מוכיח כי לשני בני הזוג אין כל הכנסה במהלך השנה או פנסיה המספיקה לקיום בסיסי.

 

מהמחקר עולה כי מוקד העוני המרכזי נמצא בצפון סוריה. במחוז חלב, למשל, יש 110 אלף משפחות הזקוקות לסיוע כדי להתקיים. בחסכה יש 87 אלף משפחות כאלו, ובחמאת כ-68 אלף משפחות. מספר המשפחות הנזקקות הקטן ביותר נמצא במחוז קוניטרה, הגובל בישראל, ועומד על 6,825 משפחות.

 

ממצאי המחקר מדגישים את האתגר הכלכלי הקשה הניצב בפני מקבלי ההחלטות במדינה, ומלמדים כי המאמצים שעשה המשטר להתמודד עם בעיית העוני והאבטלה לא נשאו פרי. בשנתיים האחרונות חלה החרפה בממדי העוני בסוריה, בגלל העלייה במחירי מוצרי הנפט והמזון. לפי הערכות, ההכנסה הממוצעת לנפש בסוריה עומדת על כ-250 דולר בחודש.  

 

לעליית המחירים הצטרפה בשנתיים האחרונות בצורת קשה. אתמול (ב') מסרה ממשלת סוריה כי היא מוציאה משלוחי מזון דחופים לאזורים מוכי בצורת, בעיקר במחוז חסכה. ידיעות אלה מצטרפות לדו"ח בינלאומי שפורסם לאחרונה, וקבע כי כ-160 כפרים בצפון מזרחה של סוריה ננטשו על ידי תושביהם בשל המחסור במזון. כפריים אלה מהגרים לערים הגדולות, ויוצרים לחץ גדול על התשתיות הרעועות בלאו הכי בערים הסוריות.

 

לפי תכנית הפיתוח הסורית לשנים 2006-2017 הוצב יעד של הפחתת העוני מ-11.4% ל-7% מהאוכלוסייה, אך כרגע מימושו היעד הזה קלוש ביותר. 

 

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאמצי הממשל לא נשאו פרי
צילום: AFP
מומלצים