שתף קטע נבחר

זירת הקניות

"מגדל השמש" הראשון בישראל ייחנך בערבה

לראשונה תופעל תחנת כוח תרמו-סולארית מסחרית בשיטת מגדל שמש. מראות ימקדו את אנרגיית השמש לראש מגדל שם תהפוך טורבינה את עוצמת החום לאנרגיה חשמלית בהספק של 100 קילווואט

בסוף החודש תיחנך בקיבוץ סמר שבערבה תחנת כוח סולארית חדשה ראשונה מסוגה בישראל. התחנה תפיק חשמל נקי מזיהום אוויר בטכנולוגיה תרמו-סולארית בהספק של כ-100kW, שעונה על הצרכים של כ-70 בתי אב - וגם אנרגיה תרמית (חימום) לצרכי הקיבוץ.

 

התחנה, של חברת AORA, פועלת בשיטת מגדל שמש: על פני שטח של כ-2 דונם הציבה החברה כ-30 מראות עוקבות (הליוסטטים) ומולן מגדל שמש בגובה של כ-30 מטר. המראות עוקבת אחר תנועתה של השמש וממקדת את קרניה כלפי ראש המגדל, שבתוכו מותקנים קולט שמש ייחודי וטורבינת גז בהספק של 100 קילווואט.

 

עוד על אנרגיה סולארית בישראל:

 

הקולט החדשני מנצל את אנרגית השמש על מנת לחמם אוויר לטמפרטורה של כ-1,000 מעלות צלסיוס, ומפנה את האנרגיה הזו לתוך טורבינה שהופכת את האנרגיה התרמית לאנרגיית חשמל, שמועברת ישירות לרשת החשמל הארצית.

 

החידוש בתחנה של AORA הוא היכולת שלה להפיק חשמל גם בשעות בהן לא זורחת השמש, על ידי שימוש בדלק להפעלת הטורבינה. הדלק שבשימוש יכול להיות כל דלק - גז טבעי, ביוגז וביודלק, שהשריפה שלהם פולטת פחות גזי חממה וחלקיקים לאוויר. 

  

התחנה יכול לפעול רק באמצעות אנרגיה סולארית או בשילוב של שימוש בדלק. יכולת הכלאיים הזו מאפשרת ניצול של התחנה גם כאשר אין מספיק קרינה מהשמש, או בלילה כאשר אין קרינה כלל, הסביר מנכ"ל החברה, חיים פריד. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התחנה בקיבוץ סמר
צילום: בעז דובב
צילום: איי אף פי
מגדל שמש בספרד
צילום: איי אף פי
מומלצים