שתף קטע נבחר

ברק: הנאום יהיה עמום; נתניהו: דבריי יהיו ברורים

שר הביטחון אמר לשרי העבודה כי יש להנמיך ציפיות לקראת נאום עמום של נתניהו באוניברסיטת בר-אילן. ראש הממשלה הבהיר בישיבת הממשלה: "הנאום הערב יהיה ברור". קודם לכן התגאה נתניהו שתוכן הנאום לא דלף לתקשורת

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר לשרי מפלגת העבודה הבוקר (יום א') כי נאומו המדיני של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיות עמום וזהיר. שרים שהשתתפו בפגישת שרי המפלגה לפני ישיבת הממשלה השבועית אמרו כי ברק ביקש מהשרים להנמיך ציפיות לקראת הנאום, אך סייג: "אני מקווה שהנאום יוביל לחידוש התהליך המדיני".

 

מנגד, בחילופי דברים שנשמעו בתוך ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "הנאום הערב יהיה ברור".

הדברים נאמרו בתגובה להערת שר הרווחה, יצחק הרצוג, שאמר בהתייחס להצעת חוק מימון המטפלות: "אני מקווה שהנאום הערב יהיה יותר ברור מהצעת החוק שמנסים להעביר כאן". לפני ישיבת הממשלה, אמר נתניהו לשרי הליכוד כי הוא גאה בכך שתוכן הנאום לא דלף עד עתה לתקשורת.

 

גם ברשות הפלסטינית ממתינים לדברי ראש הממשלה, אך גם שם מעריכים כי אלה לא יהיו דרמטיים ומפתיעים. "אנו מבינים שזה יהיה נאום שבו יבקש נתניהו להחזיק את המקל בשני קצותיו - לרצות את האמריקנים ולרצות את הימין", אמר ל-ynet גורם בכיר ברשות. "לכן מבחינתנו המפתחות היו ונשארו אצל הממשל והנשיא אובמה. הכל תלוי במידת הלחץ שהאמריקנים יפעילו על נתניהו", אמר.

 

נתניהו מנסה לשמור על עמימות ככל שניתן. הבוקר הוא אף החליט שלא לשאת דברים

בפני כלי התקשורת בפתח ישיבת הממשלה. להחלטה החריגה לא נמסר הסבר מטעמו של נתניהו, אולם ההערכה היא כי ראש הממשלה מעוניין לבנות ציפיות לקראת נאומו המדיני.

 

אמש נועד נתניהו עם נשיא המדינה, שמעון פרס, לקראת נאום בר-אילן. ראש הממשלה ביקש להתייעץ אודות תוכן הנאום, כדי לאפשר פתיחת דיאלוג עם הפלסטינים - במקביל לכוונתו לעמוד על האינטרסים שהגדירה הממשלה, ובהם הכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק. ציפיות נמוכות
צילום: גיל יוחנן
צילום: דודי ועקנין
נתניהו. הנוסח סופי לא דלף
צילום: דודי ועקנין
מומלצים