שתף קטע נבחר

הסתדרות המורים והאוצר: דמי ההבראה לא יקוצצו

יו"ר הסתדרות המורים ונציגי האוצר סיכמו כי במקום קיצוץ בדמי ההבראה, המורים ידחו את קבלת תוספת היוקר בשיעור של 1.5% מהמשכורת. בארגון המורים טוענים לעומת זאת: "המשא ומתן עם האוצר במבוי סתום"

הסתדרות המורים ומשרד האוצר הגיעו לסיכום שלפיו חברי ההסתדרות לא יספגו קיצוץ בדמי ההבראה כמו שאר עובדי המגזר הציבורי, אלא ידחו את קבלת תוספת היוקר המגיעה להם, בשיעור של 1.5%, מדצמבר 2009 ל-2011. כך הוחלט בפגישה שנערכה אתמול בין יו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, לנציגי הממונה על השכר באוצר, אילן לוין.

 

לעומת הסתדרות המורים, ארגון המורים העל־יסודיים טרם הגיע לסיכום עם האוצר בנוגע לקיצוצים המתוכננים. לדברי יו"ר ארגון המורים רן ארז, המשא ומתן עם האוצר נמצא במבוי סתום.

 

הסתדרות המורים וארגון המורים, כמו גם איגודים מקצועיים אחרים, אינם מיוצגים על ידי הסתדרות העובדים בראשות עופר עיני, ולכן אינם כלולים בעסקת החבילה שנחתמה עם האוצר. מגזר המורים עתיד להיפגע במיוחד מהקיצוץ בדמי ההבראה, שכן דמי ההבראה שלהם נקבעים לפי ותק ומהווים חלק גדול יחסית ממשכורתם. גם אם תתקבל הצעת האוצר שלפיה הקיצוץ בדמי ההבראה ייעשה באופן דיפרנציאלי, עתידים המורים לאבד כ-50% מדמי ההבראה שלהם. סך הכל, נדרשים המורים לקצץ כ-380 מיליון שקל בהוצאות השכר. 

 

לדברי ארז: "אם יחייבו אותנו לקצץ בדמי ההבראה כפי שמתוכנן בעסקת החבילה, נראה בכך פגיעה לא מידתית, ונפנה לבית המשפט".

  

וסרמן טוען שלמורים עדיף לקבל את דמי ההבראה במלואם על חשבון תוספת היוקר גם מבחינה פסיכולוגית: "כך המורים לא מרגישים שלוקחים מהם כסף, שכן את הפעימה האחרונה של תוספת היוקר, בשיעור של 1.5%, גם כך לא קיבלנו". ארז, לעומת זאת, טוען ש"פעולותיו של וסרמן מזיקות לציבור המורים". ארז יציע מחר בוועדת הכספים להחזיר את עסקת החבילה לנוסח הקודם שלה ולקזז 0.9% משכרם של כלל עובדי המגזר הציבורי. סיכוייה של הצעה זו נמוכים, שכן עיני כבר דחה אותה בסבב השיחות הקודם עם האוצר.

  

בהסתדרות הרפואית ובארגון הסגל הבכיר, שגם הם אינם נמנים עם ההסתדרות, מחכים להתפתחויות שיהיו בוועדת הכספים בעניין הצעת האוצר. 

 

במשרד האוצר אישרו את ההסכם עם הסתדרות המורים.

 


פורסם לראשונה 14/06/2009 23:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים