שתף קטע נבחר

שיעור האבטלה עלה ל-7.8% באפריל

כך, נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת, בהמשך לשיעור אבטלה של 7.7% במרס. מספר הבלתי מועסקים עלה לכ-234 אלף. צמצום הייצור והייצוא, על רקע המשבר הגלובלי והמקומי, ממשיכים לפגוע ברמת התעסוקה במשק

המשבר הכלכלי ממשיך לפגוע בשוק העבודה . שיעור הבלתי מועסקים עלה ל-7.8% בחודש אפריל. נתון הבלתי מועסקים לחודש מרס תוקן ל-7.7%, ול-7.4% בפברואר; כך, נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מספר הבלתי מועסקים עלה בכ-6000 איש ואשה לכ-234 אלף.

 

העלייה באבטלה מתרחשת על רקע התכווצות המשק וכניסתו למיתון, וצמצום הייצור והייצוא. מאז ספטמבר אשתקד, אז החריף המשבר העולמי והחל נותן אותותיו במשק הישראלי, זינק שיעור הבלתי מועסקים ב-1.7%. ההערכות של גורמים ממשלתיים ואנליסטים, הן דומות, ולפיהן האבטלה תגיע לכ-8%-8.5% עד תחילת 2010.

 

נזכיר שעקב חציית שיעור הבלתי מועסקים את רף 7.5%, הופעלה ב-1 ביוני התוכנית שגובשה על ידי המשרד לביטוח הלאומי והאוצר ויושמו הקלות למובטלים. לפיהן, גם אדם שצבר 9 עבודה (חודשי אכשרה) מתוך 18 יוכל לקבל דמי אבטלה ולא רק אלו שצברו 12 חודשים מתוך 18.

 

עתה מתברר מנתונים נוספים שפרסמה היום הלמ"ס שהפגיעה בתוצר הלאומי הגולמי הייתה גבוהה מההערכה מוקדמת. הלמ"ס עדכנה שהתמ"ג הגולמי ירד ב-3.9% ברבעון הראשון, זאת לעומת אומדן מקדים של הצטמצמות של 3.6% בלבד. חלה ירידה של 5.4% בתמ"ג העסקי ו-3.4% בהוצאה לצריכה פרטית ברבעון הראשון, לעומת הרבעון האחרון של 2008. בלמ"ס מסבירים כי הנתונים עדיין יכולים להשתנות, שכן מדובר באומדנים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים