שתף קטע נבחר

צפון קוריאה עלתה למונדיאל, איראן בחוץ

שני צדי המטבע ב'ציר הרשע': הצפון קוריאנים, שסיימו ב-0:0 בערב הסעודית, העפילו לגביע עולם ראשון מאז 1966. האיראנים נשארו מחוץ לפלייאוף, אחרי 1:1 בדרום קוריאה. חלק משחקני ואוהדי איראן הביעו תמיכה במוסאווי וקראו נגד המשטר בארצם

שני צדי המטבע לשתי מדינות החברות במה שמוגדר בארצות הברית כ'ציר הרשע'. צפון קוריאה, שסיימה הערב (ד') בתיקו 0:0 מול ערב הסעודית, חגגה העפלה היסטורית למונדיאל ומשמעות התוצאה היא שאיראן, שקיוותה להעפיל לפלייאוף על כרטיס לדרום אפריקה 2010, נשארה מחוץ לגביע העולמי.

 

הצפון קוריאנים, שהחזיקו מעמד בריאד במפגש שהיה על כל הקופה - בו המנצחת עולה למונדיאל - עמדו במשימה, לא ספגו שער וחגגו בסיום העפלה למונדיאל ראשון מאז 1966. מוקדם יותר איראן סיימה בתיקו 1:1 בדרום קוריאה, ולמרות שקיוותה להעפיל לפלייאוף, למאבק על כרטיס למונדיאל, התוצאה בריאד השאירה אותה בחוץ.


צפון קוריאה צועדת כל הדרך למונדיאל. איראן לא (צילום: גטי אימג'ס)

 

שחקני איראן מחו נגד המשטר בארצם

מוקדם יותר היום, המשחק המכריע בבית 2 במוקדמות מונדיאל 2010 בין דרום קוריאה לאיראן הפך לזירת מפגן מחאה מצד השחקנים והאוהדים האיראנים שנכחו ביציעים בסיאול נגד המשטר בארצם.

 

האוהדים מחו כמו מרבית בני ארצם נגד זיוף תוצאות הבחירות בשבוע שעבר והניפו שלטים עליהם נכתב "לשחרר את איראן". בנוסף הם ענדו סרטים ירוקים לאות הזדהות עם המועמד לנשיאות מיר-חוסיין מוסווי, שלטענת תומכיו ניצח בבחירות שזויפו. גם חלק מהשחקנים נראו עם סרטים ירוקים על הידיים, כאשר לא מילאו אחר הוראת נשיא ההתאחדות האיראנית (המקורב למחמוד אחמדינג'אד) להסירם. 

 

במשחק עצמו סיימה איראן בתיקו 1:1 עם דרום קוריאה, שכבר הבטיחה את עלייתה למונדיאל. התיקו במשחק השני, כאמור, השאיר את האיראנים מחוץ לתמונה.


אוהדי איראן קוראים לשחרר את ארצם מהאייאטולות (צילום: רויטרס) 

 

שחקנה של אוסאסונה הספרדית, ג'וואד נקונם, היה קרוב פעמיים לכבוש שער לאיראנים במחצית הראשונה, אבל לא מצא את הרשת. שחקניו של המאמן אפשין גוטבי היו קרובים יותר מכל לכיבוש בדקה ה-43 כאשר מסעוד סוג'יי, גם הוא מאוסאסונה, הצליח להתגבר על שלושה מגינים קוריאנים ובעט חזק לפינה, אבל השוער לי וון ג'ה זינק והדף לקרן.


האיראני מסעוד שוג'יי עם סרט ירוק על ידו (רויטרס) 

 

בדקה ה-52 כבש הקוריאני קים דונג ג'ין שער עצמי וקבע 0:1 לאיראנים. כעבור 13 דקות הגיע הקוריאני פארק צ'ו יונג להזדמנות נוחה,

 אבל נבלם על ידי השוער האיראני סעיד מהדי רחמאטי. צ'ו יונג היה קרוב עוד יותר לכיבוש השיוויון בדקה ה-68, כאשר בעט כדור חופשי לקורה. פארק ג'י סונג, שחקנה של מנצ'סטר יונייטד, הישווה ל-1:1 בדקה ה-82. 

 

בחריין תפגוש את סעודיה בפלייאוף

אוסטרליה ניצחה בבית 1:2 את יפן וסיימה במקום הראשון בבית 1, אחרי ששתי הנבחרות הבטיחו את מקומן בדרום אפריקה עוד לפני שריקת הפתיחה. מרכוס טנאקה כבש ראשון ליפנים בדקה ה-40, אבל טים קאהיל ביצע מהפך עם צמד (60 ו-76).

 

מאוחר יותר נקבע כי בחריין, שניצחה 0:1 את אוזבקיסטן, סיימה במקום השלישי בבית ותשחק מול ערב הסעודית בפלייאוף.


פורסם לראשונה 17/06/2009 15:56

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צפון קוריאה במונדיאל
צילום: Gettyimages Image bank
מומלצים