שתף קטע נבחר

סנאטור לאובמה: רד מישראל, לחץ על הפלסטינים

הארי ריד, מנהיג הרוב הדמוקרטי, כתב לנשיא כי "כל הצדדים חייבים להכיר בזכות של ישראל להתקיים, להפסיק עם הטרור, ולכבד את הסכמי העבר שנחתמו עם ישראל"

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני, הארי ריד, שיגר לאחרונה מכתב לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, בו דרש ממנו לנקוט בעמדות יותר פרו-ישראליות, ולהעביר את הלחץ לצד הפלסטיני.

 

המכתב הגיע לבית הלבן לפני פגישה שקיים אתמול (יום ה') אובמה עם השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, לקראת יציאתו באמצע השבוע הבא לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפריס. נתניהו מקווה להגיע בפגישה להבנה עם הממשל האמריקני בנושא בניה הכרחית לקיום החיים בהתנחלויות בגדה, במסגרתה לא תהיה השתלטות על שטחים חדשים.

 

בין אובמה לריד שוררים יחסים מצוינים, והסנאטור הדמוקרטי הבכיר יכול להרים טלפון ולשוחח עם הנשיא בכל רגע. ובכל זאת, ריד החליט לכתוב מכתב לנשיא ולפרסמו בפומבי.

 

"אני מאמין שהמשא ומתן יצליח רק עם חידוש המחויבות של הפלסטינים להיות שותפים אמיתיים לשלום", כתב ריד והוסיף כי "גם מדינות ערב באזור חייבות לתמוך בתהליך השלום. כל הצדדים חייבים להכיר בזכות של ישראל להתקיים, להפסיק עם הטרור, ולכבד את הסכמי העבר שנחתמו עם ישראל". 

 

עוד כתב ריד כי הוא תומך בהחלטתו של אובמה להפוך את המזרח התיכון לנושא בעל עדיפות רבה עבור הממשל. "אני גם משבח את החזרה שלך בנאום בקהיר על החשיבות של הקשר הבלתי ניתן לערעור של אמריקה לישראל. כמוך, אני מחויב עמוקות להביא שלום לאזור", כתב.

 

בנוסף, ריד הזכיר לנשיא את "המחויבות להתמודד עם האיום המתמשך", והביע את דעתו לפיה "פתרון של בעיית תוכנית הגרעין האיראנית תסייע לקדם את תהליך השלום הערבי-ישראלי".

 

מננדז: אסור לנו לערוך את ההיסטוריה

עוד תמיכה חשובה בישראל נרשמה שלשום בסנאט, כאשר הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז נשא נאום הגנה על ישראל כ"בת ברית דמוקרטית נאמנה, בחלק קריטי זה של העולם".

 

מננדז ציין בנאומו כי "במיוחד לאור האיום של איראן, ושל קיצונים המאיימים על אזרחים תמימים ברחבי העולם, יש לזכור את החשיבות של ישראל כבת-ברית אסטרטגית של ארה"ב". הוא הוסיף גם כי "קשה להפריז בערך של ישראל כבת-ברית אסטרטגית נאמנה באיסוף מודיעיני, כלכלה, מדיניות ותרבות". 

 

סנאטור מננדז, נציג ניו-ג'רזי, הצהיר גם כי "בעוד שלשואה היה תפקיד מרכזי בזהות של ישראל, השואה לא היתה הסיבה להקמתה והיא לא ההצדקה העיקרית לקיומה. בעוד הצדדים מתקדמים בתהליך השלום, אסור למחוק את ההבדל המוסרי שבין רודנות לבין חופש, ואסור לנו לערוך את ההיסטוריה".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים