שתף קטע נבחר

אחרי 7 חודשים: כתב אמריקני נמלט משבי טליבאן

דיוויד רוד יצא לראיין מפקד בטליבאן בחודש נובמבר ונחטף. אתמול טיפס על החומה במחנה בו הוחזק ונמלט עם עיתונאי אפגני. דבר חטיפתו לא פורסם עד כה כדי לא לפגוע בביטחונו

כתב של העיתון "ניו יורק טיימס" שנחטף על-ידי טליבאן באפגניסטן לפני שבעה חודשים נמלט משוביו - כך דיווח אחר-הצהריים (שבת) העיתון.

 

דייוויד רוד הוחזק עם עיתונאי מקומי והנהג שהסיע אותם באזורים ההרריים באפגניסטן ופקיסטן. השניים הוטסו היום לבסיס של הצבא האמריקני באפגניסטן. רוד זכה לאחרונה בפרס פוליצר יחד עם עמיתים נוספים בעיתון, על סיקור הנעשה באפגניסטן.

 

העיתונאי האמריקני סיפר לאשתו כי הוא והעיתונאי המקומי טיפסו יחד על החומה במחנה שבו הוחזקו. הם פגשו במנוסתם חייל פקיסטני שהוביל אותם למחנה של הצבא המקומי. היום כבר הגיעו לאפגניסטן. "הם רק טיפסו על החומה של המחנה", סיפרה האשה. הנהג של שני העיתונאים לא נמלט.

 

הערב נמסר כי מצבו של רוד טוב מאוד, אך העיתונאי האפגני שהיה איתו נפגע ברגלו. עד כה נמנעו כלי התקשורת בארצות-הברית לפרסם את דבר החטיפה, כדי לא לפגוע בביטחונו של העיתונאי האמריקני.

 

עורך ה"ניו-יורק טיימס", ביל קלר, אמר: "גורמים ממשלתיים ואחרים אמרו כי פרסום דבר החטיפה יכול להגביר את הסכנה לעיתונאי שנחטף וליתר בני הערובה.

 החלטנו לכבד את ההצעה הזו, כמו שעשינו במקרי חטיפה קודמים, של עיתונאים אחרים".

 

רוד, בן 41, הגיע לקאבול בחודש נובמבר, כדי לבצע תחקיר לספר על המעורבות של ארצות-הברית באפגניסטן. הוא קבע לראיין מפקד בטליבאן ומאז הוא נעלם. לפני הפגישה, רוד עדכן את מערכת הטיימס בקאבול עם מי הוא צפוי להיפגש. לפני שנחטף אמר כי הראיון חשוב מאוד ולדעתו "הכל יתנהל כשורה". העיתונאי האמריקני זכה גם בפרס פוליצר ב-1996, על סיקור הנעשה בבוסניה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוד. טיפס מעל החומה. ארכיון
צילום: AFP
מורדי טליבאן. החזיקו ברוד 7 חודשים
צילום: AP
מומלצים