שתף קטע נבחר

אובמה חתם על חוק הטבק: "לא פשוט להיגמל"

הנשיא האמריקני חתם על חוק המגביל את כמות הניקוטין בסיגריות ומפחית את היקף הפרסום של חברות הטבק. ברק אובמה הביע תקווה שפחות בני נוער יתמכרו לסיגריות כמוהו

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם אמש (יום ב') על חוק המקנה לממשל סמכויות רחבות ביחס לחברות הטבק ויצרניות הסיגריות. רגע לפני שחתם על החוק החדש, סיפר אובמה על מאבקו האישי בהתמכרות והביע צער על כך שעישן את הסיגריה הראשונה שלו בגיל העשרה.

 

הקונגרס אישר בשבוע שעבר את החוק המאפשר רשות המזון והתרופות (FDA) להגביל בין היתר את כמות הניקוטין בסיגריות ולהפחית את היקף הפרסום של חברות הטבק. הנשיא האמריקני אמר לעיתונאים בעת החתימה על החוק כי אמצעי הפיקוח החדשים יוכלו למנוע מהדורות הבאים להתמכר לחומר המסרטן.

 

"כמעט 90 אחוז מהאנשים המעשנים התחילו בגיל 18 ואפילו לפני כן. אני יודע, מכיוון שאני אחד מהם. לכן אני יודע כמה קשה להיפטר מההרגל הזה ככל שחולף הזמן", הסביר אובמה.

 

הנשיא האשים את תעשיית הטבק בניסיון לשווק את תוצרתם לאוכלוסייה צעירה. הוא התייחס בהקשר זה לאחד הסעיפים בחוק אשר אוסר על מכירת סיגריות בטעמים ממותקים, מחשש שאלה פונים לקהל צעיר במיוחד. כמו כן, נאסר על חברות הסיגריות לפרסם פרסומות הפונות לבני נוער.

  

אובמה עצמו סירב לחשוף כיצד הוא מתמודד עם התמכרותו. לפני הבחירות לנשיאות הוא הצהיר כי לא יעשן בבית הלבן, בשל הבטחתו לאשתו מישל. אולם מאז כניסתו לתפקיד הוא הודה כי חטא בעישון מפעם לפעם. עוזריו נוהגים להחזיק בהישג יד מסטיק ניקוטין למקרה שיעלה בו החשק לסיגריה.

 

בחודש אוקטובר האחרון התייחס אובמה למאמצי הגמילה וטען כי הוא לא חש

בסימפטומים המוכרים, מכיוון שגם בעבר עישן רק שבע-שמונה סיגריות ביום. עם זאת, הוא הודה כי מאז החל המירוץ האינטנסיבי לנשיאות, הוא "משנורר" סיגריה לעתים.

 

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, נשאל הלילה על הרגלי העישון של הנשיא והשיב כי הוא אינו יודע ואין בכוונתו לברר. "למען האמת, אני לא מבין את הצורך להיכנס לפרטים בנושא מעבר לעובדה שמדובר במאבק מתמשך. הוא נאבק בזה בכל יום", הוסיף גיבס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאבק מתמשך. אובמה
צילום: רויטרס
מומלצים