שתף קטע נבחר

התובעת של רמון קודמה לפני דו"ח המבקר

בעוד כמה שבועות אמור מבקר המדינה לפרסם דו"ח בעניין האזנות בפרשת חיים רמון. ל-ynet נודע כי למרות שהמבקר ציין בטיוטת הדו"ח שיש לה אחריות אישית לכשלים, החליטה נציבות שירות המדינה לקדם אותה למספר 2 בפרקליטות מחוז תל-אביב

קידום לתובעת במשפט של חיים רמון - לפני פרסום דו"ח המבקר בעניין האזנות הסתר: עורכת הדין אריאלה אנטלר-סגל, ששימשה כתובעת במשפטו של המשנה לראש הממשלה לשעבר, קודמה לפני כשבוע להיות מספר שתיים בפרקליטות מחוז תל-אביב וקיבלה דרגת ממונה בכיר. הקידום בוצע למרות שלפני כשלושה שבועות נשלחו לה ולבכירים נוספים מהפרקליטות והמשטרה מכתבים לקראת פרסום דו"ח מבקר המדינה. כך נודע ל-ynet.

 

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שלח את טיוטת דו"ח המבקר בנושא האזנות הסתר בפרשת רמון למספר גופים, בהם משרד המשפטים והמשרד לביטחון פנים. בנוסף נשלחה טיוטת הדוח גם לארבעה אישים נוספים - פרקליטת מחוז תל-אביב רות דוד, תת-ניצב בדימוס מירי גולן, סגן-ניצב ערן קמין שכיהן כראש צוות החקירה וכן לעו"ד אנטלר-סגל. המבקר ציין כי לארבעה יש אחריות אישית לכשלים, אולם ציין כי הם לא פעלו בזדון.  

 

ייתכן שנגד הפרקליטה יתקבלו מסקנות אישיות בעקבות דו"ח המבקר, הדבר לא מנע את קידומה. ל-ynet אף נודע כי ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה, שדנה במינוי, עסקה גם בשאלת טיוטת הדו"ח של המבקר, כאשר הטיוטה היתה לפניה. ועדת המכרזים הגיעה למסקנה שאין בדו"ח די כדי להקפיא את המכרז או כדי לבטל את בחירתה של אנטלר-סגל לתפקיד.

 

חיים רמון, שהודיע היום ללא שום קשר על פרישתו מהכנסת, טען בזמן חקירתו כי המשטרה והפרקליטות תפרו לו תיק ובעקבות טענותיו, השופט בדימוס ורדי זיילר, בדק את הנושא. אחרי דוח זיילר הועבר העניין למבקר המדינה. הארבעה אמורים להעביר עד אמצע חודש יולי לידי המבקר את תגובותיהם לטיוטת הדו"ח ובתוך שבועות מספר אמור הדו"ח להתפרסם.

  

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "סגל-אנטלר נבחרה לפני כשבוע במכרז של נציבות שירות המדינה לתפקיד אחת משני ממונים בכירים בפרקליטות מחוז תל-אביב,

 לאחר שוועדת הבוחנים מצאה אותה כמתאימה ביותר לתפקיד מבין המתמודדים במכרז שפורסם זה מכבר. לפני ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה עמדו כל הנתונים הרלוונטיים, לרבות קיומה של טיוטת דו"ח המבקר. הוועדה כללה נציגים מנציבות שירות המדינה וממשרדי ממשלה נוספים לצד נציג של משרדנו".

 

עו"ד יעל גרוסמן, פרקליטתה של סגל-אנטלר, אמרה בתגובה: "מדובר בטיוטה בלבד ואין להסיק מסקנות לפני שיפורסם הדוח הסופי. ההתרשמות שלי שעל-פי החומר שהיה ברשותה בזמן הרלוונטי, היא עבדה בצורה מקצועית ונכונה ביותר".

 

פרשת רמון הסתיימה במרס 2007, כששר המשפטים לשעבר הורשע בביצוע מעשה מגונה בקצינה ממשרד ראש הממשלה. האירוע שסיבך את שר המשפטים התרחש ביום בו פרצה מלחמת לבנון השנייה, אז נשק לקצינה. שלושת השופטים, שהרשיעו אותו פה-אחד, לא חסכו ביקורת על התנהלותו לאחר המעשה, ומנגד - אימצו את גרסת המתלוננת וציינו שהייתה אמינה. עם זאת, נקבע כי רמון לא יישא קלון בעבירה, החלטה שאיפשרה לו לשוב לפוליטיקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סגל-אנטלר ומירי גולן. מכתבים לשתיהן מהמבקר
צילום: יריב כץ
לינדנשטראוס. סבור לאנטלר-סגל יש אחריות לכשלים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים