שתף קטע נבחר

חברה שבדית רכשה את אתר השיתוף PirateBay

7.7 מיליון דולר ישולמו תמורת אתר שיתוף הקבצים שמפעיליו הורשעו ונשלחו לכלא. מנכ"ל החברה הרוכשת מבטיח למצוא מודל שיפצה את בעלי זכויות היוצרים

חברת התוכנה השבדית "Global Gaming" הודיעה היום (ג') שהיא רוכשת את אתר שיתוף הקבצים PirateBay תמורת 60 מיליון קרונות (7.7 מליון דולר).

 

אתר PirateBay מכיל קישורים להורדות של סרטים, מוזיקה, תוכניות ותכנים אחרים באמצעות רשתות שיתוף קבצים, ונחשב לאתר הגדול בתחום הזה.

 

ארבעת מפעילי האתר הורשעו בהפרת חוק זכויות יוצרים השבדי, ובחודש אפריל נידונו לשנת מאסר ולתשלום פיצויים בסך 3.6 מיליון דולר לחברות המדיה. המפעילים ביקשו משפט חוזר בטענה שהשופט היה מוטה לטובת חברות המדיה, אך בקשתם נדחתה.

 

מפעילי האתר השיקו אתמול (ב') אתר שיתוף וידאו חדש, שיאפשר, ברגע שיצא מגירסת הבדיקה (בטא) שלו, "להזרים" קטעי וידאו (streaming) המוגנים בזכויות יוצרים. האתר, Videobay, משתמש בחידושים של פורמט HTML5 (שפת תכנות ליצירת אתרי אינטרנט) כדי לאפשר את הצגת הוידאו.

 

חברת "Global Gaming", שרוכשת את אתר שיתוף הקבצים, הודיעה כי תמצא דרך לפצות את בעלי זכויות היוצרים על ההורדות. "אנחנו רוצים להציג מודלים שיגררו גם תשלום לבעלי זכויות ולספקי תוכן שמורד דרך האתר", אמר האנס פנדייה, מנכ"ל החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים