שתף קטע נבחר

שמרנים באיראן: להעמיד לדין את מוסווי

מחוקקים שמרנים וכן סטודנטים המקורבים למיליציה הפרו-ממשלתית הבסיג' דורשים להעמיד לדין את המועמד הרפורמיסטי המובס - מאחר שליבה את המהומות האלימות שפרצו לאחר פרסום תוצאות הבחירות לנשיאות במדינה

האם איראן תעמיד לדין את מנהיג האופוזיציה מיר-חוסיין מוסווי? קבוצה של מחוקקים שמרנים דרשה מהרשות השופטת לתבוע את מוסווי על חלקו במהומות שפרצו לאחר פרסום תוצאות הבחירות במדינה. כך דיווח היום (יום ה') עיתון במדינה.

 

"יש לטפל משפטית באלה שערכו תהלוכות בלתי חוקיות והפגנות", צוטט המחוקק מוחמד תקי-רהבר בעיתון השמרני "ג'באן", המזוהה עם משמרות המהפכה. על פי הדיווח, רהבר הוא חלק מקבוצה של מחוקקים שמרניים המתכוונים להגיש תלונה לרשות השופטת בנוגע לפעילותו של מוסווי לאחר הבחירות. עם זאת, בדיווח לא נאמר כמה מקרב 291 המחוקקים בפרלמנט האיראני שותפים לקריאה.

 

באות נוסף למתח הגובר במדינה שידרה היום הטלויזיה האיראנית דיווח לפיו אגודת הסטודנטים של הבסיג' - המיליציה העממית התומכת בממשלה שמילאה תפקיד מרכזי בדיכוי המהומות האחרונות – קראה אף היא לתובע הכללי במדינה להעמיד את מוסווי לדין. הסטודנטים האלה, הנחשבים לשמרנים קיצונים, האשימו את מוסווי "בעידוד תומכיו לצאת לרחובות להפגין" וב"פגיעה בביטחון הלאומי".

 

ברקע הקריאות ההאשמות שהשמיעו השלטונות נגד מוסווי, והטענות כי הוא אשם באלימות שפרצה באיראן, שעל פי האומדן הרשמי גבתה את חייהם של 20 בני אדם. על פי אומדנים לא רשמיים, מספר ההרוגים גבוה הרבה יותר. מוסווי, ראש הממשלה לשעבר שטען כי הבחירות זויפו לטובת הנשיא מחמוד אחמדי-נג'אד, טען כי השלטונות אחראים בשפיכות הדמים.

 

אתמול דחו ראשי האופוזיציה הרפורמיסטית את האשרור הסופי של תוצאות הבחירות שפורסמו השבוע וכינו את ממשלתו של אחמדי-נג'אד "בלתי לגיטימית".  גם הנשיא לשעבר, מוחמד חאתמי, הביע אתמול תמיכה במאבקם והבטיח להמשיך לסייע.

 

עם זאת, לא ברור האם הרפורמיסטים יהיו מסוגלים לנקוט בצעדים משמעותיים מול ההנהגה הדתית באיראן, לאחר פרסום האישור הסופי של תוצאות הבחירות השבוע.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוסווי. טעון טיפול משפטי?
צילום: AP
תומכי מוסווי מתעמתים עם אנשי בסיג'
צילום: AP
מומלצים