שתף קטע נבחר

עלו ברשת: כלב השמירה של שוכרי הדירות

האתר שיספר לכם על הדירה שאתם עומדים לשכור, איך לפתוח בירה עם דף נייר, בלוג הג'אז העברי, כל מה שרציתם לדעת על לימודים, ארנב סודי, אתר להיפוכונדרים ולמפחדים ממתמטיקה

פייבוריט: שומרים על השוכרים

לפני שנתיים איש לא היה מעז להקים אתר כזה, אבל כעת נראה שבשלו התנאים להקמתו של citip, "כלב השמירה של שוכרי הדירות". האתר הגאוני הזה מציע לכם

לפרסם ברבים את התרשמותכם מהדירה השכורה שבה ביליתם לילות כימים, ולסייע לאחיכם הנאנקים תחת עול השכירות בעיר זו או אחרת.

 

כל דירה כוללת מידע על מועד המגורים (אין דין 2006 כדין 2009), מצבה של הדירה ושל הבניין, התרשמות מהסביבה ולא פחות חשוב - מהמשכיר. נכון אמנם שההתרשמויות הללו לא מתפרסמות אוטומטית ועוברות סינון מערכתי, אבל לא ברור איזה סעד עומד לרשותם של אלה במקרה שדייר זועם החליט להשמיצם על לא עוול בכפם. באתר תמצאו גם טיפים של גולשים על החיים עם שותפים וכיוצא באלה, מידע שימושי מטעם בעלי האתר (ענייני צנרת, מפגעים סביבתיים וחוזים), אפשרות יצירת קשר עם כותבי ההתרשמות וכמובן - אפשרות להעיר בעצמכם. הניווט אקראי או על פי כתובת מדויקת (שלח: אלי טובולסקי)

 

שימושון

מומחים לפינגווין - אתר מדריכי לינוקס עברי חדש עלה לרשת, והוא מציע ריכוז של מידע עשיר אודות ארבע הפצות לינוקס פופולריות: אובונטו, פדורה, דביאן ואופן סוזה. האתר מבוסס על ויקי, ומאפשר לכל גולש להוסיף ולשנות את הערכים. בין השאר תמצאו שם מדריכי התקנה, הדרכה על שימוש ותפעול יומיומי של מערכת ההפעלה, עבודה עם סוגי קבצים שונים ועוד. שימו לב שלא כל הערכים כוללים תוכן, אבל זה התפקיד שלכם.

 

גן עדן להיפוכונדרים - אחד ממדורי התוכן היעילים והשימושיים ביותר ברשת הישראלית מסתתר בנבכי פורטל הבריאות "אינפומד". מדובר באינדקס הבדיקות הרפואיות של ד"ר איציק לוי, הכולל רשימה אלפא-ביתית של בדיקות רפואיות, מאמרים בעלי אופי מדריכי על כל סוגי הבדיקות (לרבות קישור למילון מונחים), והסברים על תוצאות הבדיקות (שלח: אלי טובולסקי).

 

שפץ ביתך - המזגן לא עובד? צריכים עו"ד או צלם חתונות? הג'וקים מאיימים על שלוות נפשכם? ואולי אתם עוברים דירה וזקוקים לעזרת שיפוצניק? אתר 2144 הוא אתר מומחים חדש, שמתיימר לסייע לכם, ולקשר אתכם עם בעל מקצוע מומלץ. בחרו את הנושא הטעון טיפול, הקלידו את מקום מגוריכם ותועברו לטופס בו תתבקשו למלא מעט פרטים. את השאר האתר יעשה וישלח לכם הצעות מחיר מבעלי מקצוע אמינים וזמינים שהומלצו על ידי הגולשים וחתמו על אמנת שירות.

 

חייכו או מחקו - האתר "תן חיוך" הוא עניין של טעם: מי שאוהב קשקושי מייל, מצגות וסרטונים "קורעים" - יירשם אליו ללא שהות. מי ששוקל לבטל את מנוי האינטרנט שלו בגלל אנשים מהסוג הראשון - יתחלחל ויעבור הלאה. בכל מקרה, נגלה לכם שהאתר מציע לכם להירשם לקבלת ריכוז קבוע של המצגות, התמונות, ההמלצות, הקליפים ושאר העניינים שעוברים בצינורות האינטרנט - בבת אחת (שלח: שוקי לאה).

 

מתי תלמדו - אתר "לימודים בישראל" זכה לאחרונה לשדרוג עיצובי ותוכני, שהפך אותו ליעיל אף יותר. באתר, שמיועד לסטודנטים ולאלה שבדרך, ניתן לא רק לקבל מידע ותשובות אודות מגוון מקצועות לימוד ומאות מוסדות אקדמיים, אלא לעשות זאת כמעט בלי לטרוח: נרשמים, מקליקים והידיעון בדרך אליכם. כעת התווספו לאתר גם לוחות שונים (מלגות, עבודות סטודנטים ומורים פרטיים), וכן פורום טרי, שמאפשר לתקשר ישירות עם המכללה או האוניברסיטה המבוקשת ולשאול שאלות רלוונטיות.

 

מתגברים - בעוד כחודש תתקיימנה בחינות הבגרות במתמטיקה, ולנו יש מתנה עבור כל האומללים, שמכלים ימיהם בחריש עמוק לקראת האיום המספרי הזה. באתר המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי תמצאו תוצאות מבחני עבר, מילוני מושגים, מאגר נוסחאות, משפטים גיאומטריים ושאר אוצרות.

 

אתרים מהלב

כשהחצוצרה מנסרת את הלילה - יאיר שפיגל, כך על פי עדותו, חי ונושם ג'אז. הוא כל כך אוהב שהוא מתפעל את The SideMan, בלוג הג'אז העברי הראשון באינטרנט המקומי. האתר שלו אמנם אינו חדש, אבל ראוי להמלצה גם במדור שמוקדש ליבול טרי של אתרים. הפוסטים שלו נעים בין ביקורות מעניינות על הופעות ואלבומים, לבין

ראיונות עם מוזיקאים ישראליים ועד טקסטים מושקעים על אמנים וז'אנרים שונים בעולם העשיר של הג'אז.

 

בלוג זוגי - זויה ויבשם עזגד, היא פסיכולוגית והוא דובר מכון ויצמן ועיתונאי לשעבר, הקימו לאחרונה אתר אינטרנט (או שמא בלוג כמעט-קבוצתי?), שעוסק בתרבות, אמנות, מדע ועוד. בבלוג שלהם תוכלו למצוא ביקורות על ספרים וסרטים לצד רשימות קצרות על ננו-טכנולוגיה או תזונה, מאמרים על ניהול ואבחנות קטנות על צילום, אהבה ומוסר.

 

רדיו גיימינג - יוגב סיטון, אייל (סיב) בנדרסקי ולוני זקוטו הם פאנבויז. ה-פאנבויז, יוצריו של הפודקאסט בעל אותו השם. השלושה מקליטים בכל שבוע מעין תוכנית רדיו, שזמינה להאזנה והורדה חינם ברשת, ומוקדשת כל כולה לדבר שהם הכי אוהבים: גיימינג. לדבריהם, זהו "הפודקאסט הראשון על טהרת העברית בנושא גיימינג וקונסולות משחק", וכחלוצים, הם מקפידים על תמהיל מגוון, הכולל ראיונות עם גיימרים בולטים, דיון על נושאים ומשחקים אקטואליים ותשובות לשאלות המאזינים.

 

דוקטורט לכל גולש - ספריית אוניברסיטת חיפה העלתה לאחרונה לרשת עבודות דוקטורט, הזמינות לשימוש ציבורי חופשי. הפרויקט, "ביוזמת ובעידוד איגוד האינטרנט הישראלי", כולל למעלה מ-350 עבודות של בוגרי האוניברסיטה הצפונית מראשית דרכה ועד היום, וזמינות גם דרך האתר וגם באמצעות חיפוש בגוגל (משימה פשוטה רק לכאורה). המאמרים ניתנים לשמירה, שליחה או קריאה באמצעות PDF.

 

תעשו שלום - סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" השיקה לפני כשבועיים אתר אינטרנט חדש בשפה העברית, שמטרתו לקיים דיאלוג ישיר עם גולשים יהודים. הסוכנות, שהוקמה בשנת 1972, שמה לה למטרה "לדווח על האירועים המדיניים, החברתיים ועל מאבק העם הפלסטיני", ואנשיה מסבירים את הקמת האתר העברי ברצון "להעביר לישראלים, בעיקר למקבלי ההחלטות והתקשורת הישראלית, מידע עדכני ואמין על הנעשה בשטחי הרשות הפלסטינית". באתר יתפרסמו דיווחי חדשות, ראיונות, סיפורים אישיים וכן תרגומים לערבית של מאמרים בעברית.

 

מנה אחרונה

הישרדות - הקיץ כבר מהביל והולך ברחובות, ואחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד איתו היא לשתות איזו בירה ולהמתין שהכל יעבור. מי שנוהג לצרוך את הבירה שלו מבקבוק (ושכח את הפותחן בבית), יכול להיעזר בשני הטריקים הללו: פתיחת בקבוק בירה עם דף נייר או עם מצית. קלאסיקה.

עם נייר

עם מצית

 

ארנב סודי - האנימטור אגמונט מאייר הקדיש חצי שנה ליצירת סרטון האנימציה התלת ממדי המקסים הזה. הקדישו לו שמונה דקות ולא תצטערו.

 

ימין-שמאל - אתר העדכונים הטקסטואליים טוויטר אולי סייע לאיראנים למרוד בממשלתם, אבל אפשר לעשות איתו גם דברי פחות היסטוריים וכבדי ראש. כמו לשחק טטריס.

 

אפלטרון - הסרט השני בסדרת הרובוטריקים הגיע לבתי הקולנוע, וזו הזדמנות להיזכר באחת הפרודיות המוצלחות על הפרסומות של חברת אפל: Apple vs PC, גירסת הרובוטריקים.

 

מאמינים בפיות - הבלוג של Inhae מוקדש לשן החלב שלה, Ickle, והרפתקאותיה בעולם. חמוד חמוד (שלח: עמית פל) 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים