שתף קטע נבחר

שר בכיר: ברק חזר ממיטשל בלי כלום, זה פלופ

"פורום השישייה" של נתניהו שמע את סקירת שר הביטחון על פגישתו עם השליח האמריקני. ל-ynet נודע שאחד השרים אמר למקורביו: "הוא מכר את המאחזים בתמורה לכלום". בסביבת ברק מגיבים: יצאנו ממסלול התנגשות, הביקורת לא עניינית

ב"מטבח של ביבי" משחיזים סכינים: נראה שלא רק בסוגיות התקציב נתקל ראש הממשלה בחילוקי דעות קשים בתוך ממשלתו - וגם הנושא המדיני הבוער מוביל לחיכוכים. אחרי ששמע היום (ג') את סקירת שר הביטחון בפורום שרי "השישייה" על פגישת ברק עם השליח האמריקני מיטשל, אמר אחד השרים: "ברק חזר עם שום דבר. מסתמן שהוא מכר את הורדת המאחזים בתמורה לכלום. זהו פלופ".

 

ל-ynet נודע ששר זה אמר עוד למקורביו: "הכנסת סוריה ולבנון להודעה שיצאה בתום הפגישה,

 בסוגיית הסדר אזורי, היא פלופ גדול".

 

"המטבח" התכנס הבוקר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. בפגישה השתתפו השרים הקבועים: שר הביטחון אהוד ברק, שסקר את תוצאות פגישתו אתמול בלונדון עם מיטשל, והשרים דן מרידור, אביגדור ליברמן, משה יעלון ובני בגין. כן נכחו אנשי מקצוע, ובהם השליח המיוחד של ראש הממשלה לעניין הפלסטיני, עו"ד יצחק מולכו, שהשתתף גם הוא בפגישה עם השליח האמריקני.


מיטשל ייפגש עם נתניהו אחרי אישור התקציב (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

 

בתוך השישייה חלוקות הדעות, בעיקר על התביעות האמריקניות לגבי ההתנחלויות. שרי הליכוד יעלון ובגין, ועמם שר החוץ ליברמן, בולמים ניסיונות של ברק להוביל לפשרה מול ארה"ב - למשל הצעתו להקפאה זמנית של הבנייה כמחווה. לעומתם, השר לענייני מודיעין, דן מרידור, ונתניהו עצמו, מבקשים למצוא נוסחת פתרון לעימות מול הבית הלבן, תוך דחיית העיסוק בסוגיית ההתנחלויות במוקד.

 

מיטשל יקדם תהליכי נורמליזציה עם הערבים

בסקירתו דיווח ברק בין היתר על פירוט המצב שמסר למיטשל על הבנייה בהתנחלויות, והמורכבות של יישום תביעה להקפאה מוחלטת; על הפעולות האמריקניות בבירות ערב, כולל כוונת מיטשל לבקר בכמה מהן במסעו הקרוב למזרח התיכון, כדי לקדם צעדי נורמליזציה; ועל כוונת שליחו של אובמה להיפגש עם ראש הממשלה בירושלים, לסגירת הנושאים שעל הפרק, לאחר העברת התקציב המתוכננת ל-15 ביולי.

 

עוד עסק הדיון בדיווחים מלונדון, לפיהן הציג ברק בפני מיטשל את כוונת ישראל להוריד את 23 המאחזים הבלתי חוקיים שהוקמו אחרי 2001, "בתוך שבועות או חודשים, אך לא שנים". ברק דיווח לעמיתיו על אווירה מועילה בשיחות עם האמריקנים - למרות אי ההסכמות שנותרו בעינן בעניין ההתנחלויות.

 

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה לטענה שברק חזר בלי שום דבר: "לשכת השר אינה נוהגת להגיב על דיווחים מפורומים סגורים. לעצם העניין, הדברים אינם מדוייקים". עם זאת, בסביבת ברק אמרו בנושא העלאת הכוונה לפנות את המאחזים הבלתי חוקיים בפגישה עם מיטשל: "נושא המאחזים לא קשור לאמריקנים, מדובר בהתחייבות של השר לפעול על פי החוק ועל פי מחוייבות מדינת ישראל לאזרחיה".

 

גורמים בכירים במפלגת העבודה אמרו הערב ל-ynet: "איננו מבינים את טענות השר הזה. לפני שבועיים וחצי היינו במסלול התנגשות עם האמריקנים. עכשיו מתנהלים דיונים מועילים איתם, ויוצאות הודעות משותפות. המעלים טענות אלה, צריכים לבחון אם השגנו משהו בפעילות השר ברק מול השליח מיטשל, או לא. זהו תהליך של הידברות, בסוגיות לא פשוטות. הכל מתנהל בכנות והדברים מונחים על השולחן, כולל סוגית ההתנחלויות והמאחזים. ייתכן שמישהו משרי הליכוד מטיח ביקורת בברק מטעמים לא ענייניים", אמרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק ומיטשל. פלופ?
צילום: רויטרס
יעלון. לא לפשרה
צילום: דודי ועקנין
בגין. לא להקפאה
צילום: ירון ברנר
מומלצים