שתף קטע נבחר

חריגות השכר: סיכום בין האוצר לחברת חשמל

הממונה על השכר באוצר הגיע לסיכום עם יו"ר ההסתדרות ועם ועד עובדי חברת החשמל, לפיו עובדי וגמלאי החברה ישימו במשמורת 0.3% משכרם החל ממשכורת דצמבר. במקביל יימשך המו"מ סביב דרישת האוצר כי העובדים יחזירו את חריגות השכר

סיכום בין האוצר לעובדי חברת חשמל:  הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, הגיע אמש (ה') לסיכום עם יו"ר ההסתדרות ועובדי חברת החשמל בנוגע לדרישתו מעובדי וגמלאי החברה להשיב חריגות שכר. הסיכום הושג בפגישה בה השתתפו בין היתר מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, יו"ר ההסתדרות - עופר עיני ויו"ר ועד עובדי חברת החשמל - מיקו צרפתי.

 

 

על פי המתווה שסוכם, האוצר נסוג בו מדרישתו להשבה מיידית של חריגות השכר והצדדים יחלו במו"מ בניסיון למצוא פתרון. במקביל, החל ממשכורת דצמבר 2009 יוקפאו 0.3% מתוספת השכר שאמורים היו לקבל עובדי חברת החשמל יחד עם עובדי המגזר הציבורי - ויושמו במשמורת.

 

 לפיכך, במקום תוספת מתוכננת של 2% יקבלו העובדים 1.7% בלבד. העובדים טוענים, כי אם האוצר יחליט לאחר ינואר לחדש את דרישתו להשבת הכספים באופן חד צדדי, הכסף שהושם במשמורת יוחזר להם.

 

לטענת האוצר, בשכרם של כל עובדי וגמלאי עובדי חברת החשמל נרשמה חריגה של 0.3%, במסגרת הסכם קיבוצי עם ההנהלה. יו"ר הוועד, צרפתי ואף מנכ"ל החברה, לסקר, התנגדו לדרישת האוצר ורצו שנושא זה יידון כחלק מהרפורמה בחברה.

 

דרישתו של לוין להחזיר באופן מיידי את הכספים שלטענתו ניתנו לעובדים במסגרת חריגות שכר הביאה בשבוע שעבר לפיצוץ במ"מ בין הצדדים. בתגובה, הכריזה בשבוע שעבר ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת החשמל. בתקופה האחרונה ניסה יו"ר ההסתדרות, עיני, לתווך בין הצדדים, אך מאמציו לא נשאו פרי - עד אמש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים