שתף קטע נבחר

פליט מדרפור שנעצר: תנו לגור בתל-אביב

בשבת האחרונה נעצר בתל-אביב אזרח סודני, שנמלט מדרפור. פרקליטו עתר בדרישה לשחררו ולאפשר לו לגור בתל-אביב: "רק שם יוכל להמשיך לקיים את עצמו"

אזרח סודני כבן 45, שנעצר על-ידי יחידת "עוז", עתר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בדרישה לשחררו ממעצר ולהעניק לו מקלט מדיני בישראל. פרקליטו טוען כי הרשיון לשהות מצפון לחדרה ומדרום לגדרה אינו חוקי.

 

האיש, חסן אדם בחיט, שהגיע לישראל לאחר שנמלט מחבל דרפור, נעצר בשבת האחרונה על-ידי אנשי יחידת "עוז" ונמצא מאז במתקן המעצר גבעון, בו מוחזקים פליטים רבים אחרים שנעצרו. הוא טוען כי הוא זכאי למקלט מדיני בישראל.

 

עורך דינו, איתמר מן, עתר נגד חוקיותו של הרישיון הזמני שניתן לאיש עם הגעתו לארץ, לפיו נאסר עליו לשהות בישראל אלא במרחב שמצפון לחדרה או דרומית לגדרה.

 

על-פי העתירה, הפליט שגדל בחבל דרפור שבסודן, נמלט מהמקום בעקבות תקיפות חוזרות ונשנות של מיליציות סודניות במהלכן נרצחו ארבעה מאחיו. הוא ביקש לקבל מעמד של אזרח בלוב אך נכשל, ואז הגיע לישראל לפני שנתיים. בעתירתו הוא טוען כי אינו מבקש לשהות דווקא בתל-אביב אולם כרגע זה המקום היחיד שבו הוא מצליח למצוא תנאי קיום מינימליים.

 

מאז הגיע לישראל עבד כשנה במלון באילת ולאחר מכן תקופה ארוכה במפעל פלסטיק באשדוד, אך פוטר בשל קיצוצים ומאז לא מצא עבודה מחוץ לגבולות תל-אביב: "העותר מוכרח להמשיך ולקיים את עצמו, להביא מזון לפיו ולדאוג לעצמו מבחינה רפואית. כל אלה אפשריים מבחינתו בתנאים הנוכחיים רק בתל-אביב", נטען בעתירה.

 

"מסיבה זו החליט לעבור לחיות באופן זמני בתל-אביב בה הוא מצליח להתקיים מעבודות מזדמנות ובה מרוכזים שירותי הארגונים השונים המסייעים לעובדים זרים. כמו כן נמצאים בתל-אביב חברים וקרובי משפחה מהכפר שבו גדל וביחד הם מצליחים לספק זה לזה מעין רשת ביטחון ארעית".

 

עו"ד איתמר מן נפגש עם בחיט וסיפר כי מרשו "נמצא במצוקה קשה ובמצב פוסט-טראומטי משום שהוא נמצא בכלא וכלל אינו יודע מתי יזכה לראות שופט. כל המצב הזה מכניס אותו למצוקה איומה". באותו כלא שוהים עשרות פליטי דרפור נוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פליטים מדרפור בישראל. ארכיון
צילום: נתן דביר
מומלצים