שתף קטע נבחר

קפריסין: במרחק נגיעה

40 דקות טיסה ואתם בקפריסין, מתלבטים בין טיול ג'יפים, רביצה באחד החופים או ארוחה טובה במסעדה בנמל. רוצים המלצות ומחירים עדכניים? בבקשה

כ‭25-‬ קילומטרים צפונית לעיר פאפוס, בכניסה לכפר קטן בשם מיליו ‭(Miliou)‬ נפתח בימים אלה מלון בוטיק חדש ומפואר, שנמצא במתחם שבעבר שימש מנזר. הנזירים נהגו לתת במקום טיפולי ספא חינם לאנשים שהגיעו מכל רחבי קפריסין. הבעלים החדשים של המקום רכש את המנזר, הוסיף עוד מבנים, בהם וילות עם סוויטות, חדרי משפחה וסטודיו, חדרי ישיבות, בריכת שחייה חיצונית, וגם הקים ספא מודרני בן שלוש קומות ובו מיטב הטיפולים. במקום יש 56 חדרים. אף שיש חדרי משפחה, מקבלים רק בני 14 ומעלה, כי האורחים רוצים שקט מצד אחד, ולילדים אין מה לעשות במקום מצד שני.

 

חדרי המלון מאובזרים במסכי LCD ויש אינטרנט חינם. בחלק מהחדרים ניתן למלא את האמבטיה מברז של מי מעיינות. יש במלון מסעדת גורמה, בר וגם בר-סיגרים עם מבחר סיגרים משובחים. יש גם מרתף יינות (בינתיים הוא עדיין ריק‭,(‬ וגם כנסייה ואולם לחתונות. אם מישהו מכם ירצה לעשות שם חתונה אזרחית – יביאו את ראש העיירה הסמוכה והוא, כפי שמתיר לו החוק, יחתן אתכם בשמחה, וכמובן בתשלום. המקום, ‭,Natural Healing Spa Agioi Anargyri‬ עדיין נמצא בהרצה, כך שכדאי להמתין לקראת סוף הקיץ כדי להבטיח שהכל יעבוד טיפ טופ.

 

מלון הבוטיק הזה הוא בשורה אחת מארבע בשורות שיש לנו לספר לכם, אם יש בכוונתכם להגיע בקיץ הקרוב לקפריסין. הנה הבשורה הבאה: אם אתם בקטע של אגרו-תוריזם, תיירות חקלאית, אתם מוזמנים לבלות את חופשתכם הבאה בחיק הטבע, במלון מיוחד במינו שנמצא בכפר Tochni באמצע הדרך בין לרנקה ולימסול. בכפר יש מלון שהוא בעצם קומפלקס של בתי אבן עם יחידות דיור שמתאימות ליחידים, קבוצות קטנות או משפחות, עם נוף מרהיב של הרים וים, ארוחת בוקר במרפסת, וגם עם גן ירקות אורגניים שבו תוכלו לקטוף בעצמכם את הירקות, חינם, ולהכין סלט לארוחת בוקר. כל יום ב‭11-‬ בבוקר יש גם "דיל‭:"‬ לחם אורגני עם גבינת חלומי וקפה ב‭5-‬ אירו.

 

חבילה לשבוע לזוג ביחידת סטודיו, על בסיס לינה בלבד, תעלה לכם בסביבות 615 אירו, לא כולל טיסות, אבל כולל רכב שכור. יש תוספת של 8 אירו לאדם ליום עבור ארוחת בוקר (ובזה יש הנחה לישראלים‭.(‬ המקום נעים מאוד אבל פשוט מאוד. במקום מציעים טיולי ג‘יפים, טיולי אופניים, טיולים רגליים ועוד, וגם חוות סוסים ערביים שהובאו מהארץ. מנהל המקום, סופורני פוסטאמיטיס, הצהיר שכל ישראלי שייכנס לאתר האינטרנט שלהם ויזמין חבילת אירוח, יזכה בהנחה של 20%-15%‬.

 

הבשורה השלישית: נסיעה קצרה מערבה מפאפוס תביא אתכם למפרץ האלמוגים, קוראל ביי. יש בו שני בתי מלון מעניינים במיוחד: קוראל ביץ' וטאלאסה. קוראל ביץ' הוא מלון גדול שנמצא באזור החוף הטוב ביותר באזור פאפוס. ברבים מהחדרים רואים את הים מהמיטה. יש כמה מסעדות, שני חדרי כושר, אחד לקבוצות ספורט שמגיעות לאימונים. הוא מתאים מאוד למשפחות ומציע אירוח מלינה וארוחת בוקר ועד פנסיון מלא, ועכשיו מתכננים גם הכל כלול. גם כאן יש נקודה ישראלית: מנהל הספא הוא ישראלי, ויש למלון גם מרינה פרטית צמודה, שאליה נוהגים אורחים מישראל להגיע עם היאכטות הפרטיות שלהם. הבטחנו לא להזכיר שמות.

 

מלון טאלאסה, הצמוד לו, הוא מלון סוויטות שנמצא על צוק ומוקף משלושה צדדים בים. זה מלון למי שאוהב את החיים הטובים. כאן לא מאפשרים אירוח של ילדים מתחת לגיל ‭,12‬ יש חדר כושר וספא מפוארים, כמה מסעדות נפלאות, וכמובן - נקודה ישראלית: השף הוא שוקי סאלם, בן 32 מבת ים, שלמד בקורדון בלו בלונדון ועכשיו הוא מכין לאורחים תפריט גורמה בן שבע מנות שאותו הוא בונה בהתייעצות עם האורחים, דרך האתר של המלון, עוד בשלב הזמנת החדרים.


למי שאוהב את החיים הטובים. טאלאסה (צילומים: דני שדה)

 

והבשורה הרביעית: בהרי טרודוס, בגובה כ‭1,100-‬ מטר, נמצא כפר הנופש פלאטראס, אזור נפלא לבלות בו חופשה. רבים מהבתים בכפר, ששוקק חיים כל השנה וגם בחורף בעונת הסקי, הם בתי אבן שנבנו בסגנון אנגלי. יש בו כמה אחוזות ענק, וגם מספר לא מבוטל של בתי מלון קטנים ומשפחתיים.

 

המפורסם שבהם הוא מלון פורסט פארק. המלון, שנבנה ב‭,1936-‬ נמצא בתוך יער. חלקים רבים בו נשתמרו כפי שהיו בעת שנבנה. במלון, 4 כוכבים, יש 135 חדרים, בריכת שחייה מוקפת עצים, ונוף מרהיב.

 

מתברר כי הוא היה מלון הנופש האהוב על המלך המצרי פארוק, ויש שם גם חדר על שמו, ואפילו משקה על שמו. רשימת האורחים ההיסטורית כוללת גם את לורנס אוליבייה, ויוויאן לי, אינדירה גנדי, דפנה דה מורייה, הנסיכה מרי מאנגליה והמשורר היווני גיאורגוס ספריס. והנקודה הישראלית: האדריכל שבנה את המלון בסגנון הבאוהאוס, היה בן ציון גינצבורג, סבו של השחקן לשעבר בוני גינצבורג.

 

אגב, ממש מעל העיירה נמצאת מסעדת הדגים "פסילו דנדרו‭,"‬ שבה מכינים דגי פורל מחוות דגים באזור. מנהלת המקום, אליזבת, אומרת שהמקום מתאים גם למי שאוכל כשר: "יש לי אורחים דתיים. עוטפים להם במיוחד את הדגים בנייר אלומיניום, והם מדליקים את האש לבד‭."‬

 

ביקור אצל אפרודיטה

קפריסין איננה תחליף לאיי יוון או לטורקיה, אבל יש בה מאפיינים דומים במובנים רבים לאתרי הנופש באזור אגן הים התיכון המוכר לנו: מלונות בשלל רמות, חופי ים נפלאים, אתרי צלילה, שלל פעילויות לכל המשפחה, וכמובן אוכל טוב.

 

אנשי התיירות נוהגים לחלק אותה לשניים: האזור של איה נאפה, היותר צעיר ורועש, ואזור פאפוס, שמתאים יותר למשפחות. אבל האמת היא שגם אלה וגם אלה יכולים למצוא מקום טוב וגם שלל של פעילויות בשני המקומות ובמקומות רבים אחרים באי, לא רק בטן-גב או פעילות שקשורה בחופי רחצה ובריכות.

 

לפני הכל, מומלץ לעצור בעיירה גרוספיקו, ארבעה קילומטרים לפני פאפוס. בשדרות מאקריוס מספר 53 נמצא מפעל משפחתי קטן בן חדר אחד, המנוהל על ידי אנסואלה ובתה גבריליה. זה מפעל לדברי מתיקה של קפריסין, ובין השאר מיוצרים בו רחת לוקום, קופטס (שקדים עטופים בציפוי סוכר‭,(‬ שומשומים או בוטנים בסירופ וגם מסטיק שנעשה משרף של עצים. חובה לעצור ולראות את הנשים רוכנות על דודי הענק, וגם לקנות ממתקים במחירים מצחיקים של ‭3-2‬ אירו לאריזה של 350 גרם - אולי העיסקה הטובה ביותר שתעשו באי המדהים אך גם היקר הזה.

 

מקום נוסף שממש אי אפשר לפספס הוא מקום הולדתה של אפרודיטה, אלת היופי והאהבה. מדובר במקבץ סלעים סמוך לחוף הים כ‭14-‬ קילומטרים מפאפוס, שם על פי המיתולוגיה היוונית יצאה אפרודיטה מהים, ולכן הוא מוגדר מקום הולדתה. האגדה מספרת שבליל ירח מלא, מי שיגיע למקום וישחה עירום יקבל ברכה ויזכה לאהבה לכל חייו. אומרים שלא מעט ישראלים מגיעים לשם בלילות ירח. לא היינו כדי להיווכח.

 

קילומטרים ספורים ממפרץ האלמוגים נמצאת אטרקציה משפחתית פופולרית בקרב הקפריסאים וגם התיירים. זהו פארק התוכים והחיות. יש שם מופע של תוכים שלוש פעמים ביום. ויש גם כל מיני חיות כמו צבאים, יעלים, עזים, גמלים, קנגורו, זברות וגם ג'רף וגי'רפה ת שתמורת 9 אירו תוכלו להאכיל ולהצטלם כשאתם עושים את זה. נכון שהקפריסאים ממליצים על המקום, אך עם מחיר כניסה של ‭15.50‬ אירו למבוגר ו‭8.50-‬ אירו לילדים בני ‭– 2-12‬ אפשר לדלג על המקום ולהעדיף את פארק התוכים בחמת גדר. אבל, אם אתם בכל זאת רוצים להיכנס לשם, כדאי לדעת שיש שם גם נקודה ישראלית. שני הג'ירפים האלה ששמותיהם הרקולס ואקיליס נולדו בספארי ברמת גן והובאו לפארק בקפריסין לפני שלושה שנים. המטפלת שלהם מספרת כי האמא עדיין חיה ברמת גן. אפשר פשוט למסור ד'ש בבית מהילדים ולספר שהם בריאים והכל בסדר.

 

עוד אטרקציה פופולרית היא פארק המים פאסורי ווטרמאניה, אחד מפארקי המים הגדולים באגן הים התיכון, עם שלל מגלשות ענקיות, בריכות גלים ועוד מיני אטרקציות מעוררות אדרנלין, אבל יקר מאוד: 28 אירו למבוגר, 16 אירו לבני ‭.12-3‬

 

קפריסין משופעת באתרים ארכיאולוגיים, ומי שמתעניין בהיסטוריה, מיתולוגיה יוונית וארכיאולוגיה הגיע למקום הנכון. לא חייבים ללכת לכל האתרים. זה שנמצא צמוד לנמל של פאפוס יספיק לביקור ראשון, וגם בו אפשר להסתפק בביקור בבית דיוניסוס, אל היין היווני. במקום נחפר מבנה בן 40 חדרים, עם רצפת מוזאיקה שמספרת שורה ארוכה של סיפורי אהבה ושנאה מהמיתולוגית היוונית. מומלץ לקחת מדריך. עוד מקום שכדאי לבקר בו, במיוחד אם אתם נמצאים באיה נאפה, הוא המוזיאון הימי.

 

משרד התיירות של קפריסין הכין בשנתיים האחרונות מסלולי טיולים נושאיים לא מעטים, כשאחד הפופולריים שבהם הוא מסלול היין: עוברים בכרמים, ביקבים משפחתיים, לומדים על הכנת יינות ביתיים, טועמים וגם קונים. ושתי אזהרות לצעירים: שימו לב למגבלת הגיל לשכירת אופנועים-קטנועים-רכבי-באגי. גם אם ישכירו לכם ואתם לא בגיל הנכון – אין לכם ביטוח, וכדאי מאוד שתיזהרו.

 

ועוד משהו: חוף ניסי הפופולרי מציע שלל מסיבות לאורך כל היום, ולמרות האסון שהיה בשנה שעברה כשישראלים התחשמלו במסיבת קצף בטורקיה, שם עדיין ממשיכים עם מסיבות הקצף. היזהרו.

 

איפה לישון

המלונות הרגילים בקפריסין מדורגים בכוכבים, מלונות דירות מדורגים באותיות ‭A, B, C,‬כאשר A הוא הרמה הגבוהה ביותר, ויש גם מלונות בוטיק או מלונות מעוצבים. שניים ממלונות הדירות שכדאי להגיע אליהם הם קליסטו, שנמצא באיה נאפה, ואליאטון שנמצא בפאפוס. בקליסטו 365 דירות עם מטבחון מאובזר, ואפשרויות האירוח הן מלינה בלבד ועד הכל כלול. במקום יש מתקנים לבילוי חופשה נפלאה. במלון אליאטון יש יחידות לזוג ועד שישה נופשים, ברמות גימור ואיבזור שונות, וכן יחידות עם חדרים שמעוצבים במיוחד לילדים, כולל מכשירי פלייסטיישן, כמה בריכות, פארק מגלשות, מועדון לילדים, ספא, חדר כושר, אולמות משחקים וחנויות. האירוח הוא מלינה בלבד ועד הכל כלול.


אפשרויות מגוונות. אליאטון

 

בין המלונות הרגילים גילינו כי מלון אלמירה בפאפוס עבר לא מכבר שיפוץ מלא והפך למלון "מעוצב" שממתין לקבל את הדירוג של 5 כוכבים. המלון נמצא במרחק הליכה מהנמל, על שפת המים. יש בו חדרים רגילים וחדרי גן וסוויטות, כמה מסעדות שמגישות אוכל נפלא, וספא וחדר כושר שמשתרעים על שלוש קומות וצופים לים. יש תוכניות מיוחדות למשפחות עם פעוטים וכל מה שצריך לתינוקות, מכיסאות ולול, דרך חיתולים ועד אוכל מיוחד. לא צריך לקחת כלום מהבית.

 

מלונות נוספים שראוי להזכיר הם מדיטרניאן בלימסול, מלון 4 כוכבים על שפת הים ויש בו בית ספר לצלילה המאפשר גם צלילת התנסות, ומלון אליסיום בן 250 החדרים, אחד המלונות המפוארים באי, שכולל גם אגף שבו הכניסה לילדים אסורה, מסעדת סושי, סניף של רשת BACO המפורסמת, וגם בית ספר לצלילה. מלון קאפו ביי בעיירה פרוטראס, כחמש דקות נסיעה מאיה נאפה, הוא מלון אלגנטי מאוד על חוף הים עם 225 חדרים שרובם פונים לים ואחרים להרים, קרוב לאזור החנויות והמסעדות של פרוטראס.

 

ראוי לאיזכור גם מלון לה מרידיאן, שהיה פעם שמורה ישראלית בלימסול. מלון גדול עם מתחם לילדים שהוא גן עדן, כולל שמרטפות לתינוקות, בריכות שחייה, מגרשי טניס וכדורסל, מיני גולף, ספא שזוכה בפרסים פעם אחר פעם, וחוף ים פרטי כמעט לחלוטין.

 

וכן, אי אפשר לכתוב על מלונות בקפריסין בלי להזכיר את הקרם דלה קרם - מלון אנאסה. המלון המפואר ב-ה' הידיעה, שנמצא בחלקו המערבי של האי, ליד העיירה פוליס. המלון זוכה שנה אחר שנה בפרסים על איכות ומצוינות. זהו כפר נופש שנמצא בשום מקום ומשתרע על שטח עצום עם חוף ים למעשה פרטי. החדרים הקטנים ביותר במלון הם בגודל של 47 מ"ר, ולמרבית החדרים יש נוף לים ומרפסות. יש חדרים עם בריכות צמודות. אישית לא אהבנו את האוכל במסעדות, ולטעמנו מישהו שם צריך גם לעבור קצת ניעור בכל הקשור לתחזוקה וניקיון, אבל בין אורחי המלון אפשר למצוא גם לא מעט ישראלים, שכמה מהם נוהגים להגיע אליו במטוסים פרטיים.

 

הגה מצד ימין

התנועה בקפריסין נוחה מאוד, מאז נסללו כבישים מהירים המחברים את לרנקה, לימסול ופאפוס ומאפשרים גישה כמעט לכל מקום. אבל כדאי לדעת שאם בערים, למשל, כמעט ואין רואים שוטרים, באוטוסטרדה הם נמצאים על כל מטר והם ממש לא עושים הנחות למי שנוסע מהר.

 

הנהיגה, אגב, היא עם הגה בצד ימין, ממש כמו באנגליה, כך שאם אתם שוכרים רכב, כדאי שהוא יהיה אוטומטי. חשוב להתחיל את הנסיעה בזהירות רבה עד שתתרגלו לעשות פניות הפוכות.

 

בנוסף, בתוך הערים והעיירות ניתן לשכור גם אופניים. חנויות להשכרה נמצאות כמעט בכל מקום ובחלק מהמלונות נותנים לאורחים אופניים לשימוש בחינם.

 

מודיעין שלום

אוכלוסייה: 826 אלף (באזור היווני).

שפה: יוונית, אבל מרבית האוכלוסייה דוברת אנגלית רהוטה.

ערים ראשיות: לימסול, לרנקה, פאפוס.

מרחק מישראל: כ-40 דקות טיסה.

נמל התעופה הראשי: לרנקה.

טיסות: בחברת סייפרוס איירוויז כל השנה, בחברות ישראליות וחברות שכר בקיץ.

מחירי חבילות: לצעירים - כ-400 דולר לטיסה ושבוע בדירת נופש של ‭5-4‬ אנשים, על בסיס לינה בלבד. המחיר יכול לצנוח אפילו ל-250 דולר ברגע האחרון. שבוע לזוג במלון 5 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר — כ-‭1,000‬ דולר לאדם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוף ניסי, איה נאפה
צילום: דני שדה
מומלצים