שתף קטע נבחר

מזוז רומז: דרעי עלול לחכות עוד שנה

לפני הקאמבק של האריה השואג, היועץ המשפטי לממשלה מזכיר שלפי פרשנות מקובלת, שבע שנות הקלון נספרות מתום תקופת המאסר שנקבעה בגזר הדין - ולא מרגע השחרור בפועל

הנושא הבוער בשבועות האחרונים בפוליטיקה הישראלית הוא הקאמבק המתוכנן של אריה דרעי. השר לשעבר שהורשע בשוחד שוחרר לפני שבע שנים, ולפי המקובל כעת תמה תקופת הקלון שבמהלכה נאסר עליו לכהן בתפקיד ציבורי. אך היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז מזכיר היום (א') שכלל לא בטוח שכל הדלתות שוב פתוחות בפני דרעי.

 

מזוז שלח מכתב לתנועה לאיכות השלטון, בתגובה למכתב שנשלח אליו לפני כמה ימים, בבקשה לקבוע כי תקופת הקלון של אריה דרעי טרם הסתיימה. לטענת התנועה, יש לספור את שבע השנים החל מהיום בו היה אמור להשתחרר לפי גזר הדין המקורי. במכתבו מציין מזוז שיש ספקות בעניין, וכי לשון החוק איננה חד משמעית.

 

היועץ המשפטי לממשלה התייחס במכתבו לתשובת המדינה לעתירתו של דרעי, שביקש להתמודד בבחירות לראשות עיריית ירושלים בשנה שעברה, ונדחה. הפרקליטות הסבירה אז כי השאלה לגבי המועד שבו מתחיל חישוב תקופת הקלון - כפי שנקבע בגזר הדין או השחרור בפועל - איננה נקייה מספקות, אולם הדבר לא נדרש לצורך הכרעה, מכיוון שהעתירה בכל מקרה הוגשה בתוך תקופת הקלון.

 

מזוז ציין כי כבר אז הוא קבע שלשון החוק אינה חד משמעית, אך לכאורה יש מקום לתמוך בפרשנות לפיה הספירה מתחילה במועד סיום תקופת המאסר כפי שנקבעה על ידי השופטים. במקרה של דרעי, זה קורה רק בעוד שנה מהיום, מאחר שמאסרו קוצר לשנתיים במקום שלוש שנים.

 

הטעם לפרשנות המחמירה, כפי שציין מזוז, מבוסס על הרציונל של שמירה על טוהר המידות של נבחרי הציבור והשירות הציבורי, וכן שמירה על אמון הציבור בהם. הוא הזכיר שגם השופט משה סובל, שדן בעתירת דרעי, התייחס לסוגיה זו, אך לא קבע בדיוק מתי מסתיימת תקופת הקלון. 

 

"מכל מקום לעת הזו לא ידוע לנו על מינוי או הליך בחירה העומד על הפרק והמחייב בחינת סוגיה זו, כאשר יתעורר הצורך, הסוגיה תיבחן כנדרש", סיכם היועץ המשפטי לממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרעי. מתי הוא חוזר?
צילום: גיל יוחנן
מזוז. מחלוקת
צילום: גיל יוחנן
מומלצים