שתף קטע נבחר

תשובה מחסל את חיפושי הנפט והגז בוויטנאם

דלק הודיעה על מכירת אחזקותיה בחברה הבת במדינה תמורת כ-84 מיליון דולר. החברה, שתרשום רווח של 1.5 מיליון שקל בלבד, מסבירה כי ברצונה להתמקד בקידוחים תמר ודלית

קבוצת דלק הודיעה היום (ב') על מכירת חברה בת בווייטנאם תמורת סכום של 84 מיליון דולר. החברה תרשום בעקבות המכירה רווח של 1.5 מיליון שקל בלבד. החברה מסבירה את המהלך ברצונה להתמקד בקידוחים תמר ודלית, ובפיתוחם המסחרי כחלק מעיסקי הליבה של הקבוצה.

 

חלקה של דלק קידוחים בחברה בוויטנאם עומד על 25%. דלק מכרה את חלקה לשותפתה בחברה, פרמייר גרופ. דלק תקבל תשלומים נוספים אם פרמייר תצליח להגיע להפקות מסחריות של נפט או גז מהזכיונות הנמצאים ברשות החברה הוויטנאמית.

 

גבי לסט, יו"ר דלק אנרגיה, מסר בהודעת החברה כי הוא מאוד מרוצה מהשלמת תהליך מכירת פרויקט וויטנאם במחיר אטרקטיבי. "היות שהפרויקט היה בעל אופי אופורטוניסטי לדלק אנרגיה, הוחלט לממשו על מנת לאפשר לדלק אנרגיה לרכז את עיקר משאביה בפיתוח אסטרטגי של עסקי הליבה בישראל". 

 

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה, מסר כי השלמת העסקה, בה נתקבלו כ-84 מיליון דולר במזומן, תשפר באופן משמעותי את תזרים המזומנים של החברה. 

 

כמו כן מסר תדמור: "ההחלטה על מכירת פרויקט וייטנאם הינה החלטה אסטרטגית הנובעת מהצלחתנו הכבירה בישראל, ומהרצון להשקיע את מיטב מרצנו ומשאבינו בפיתוח תגליות "תמר" ודלית" וכן בקידום פעולות האקספלורציה הנרחבות באגן הגז החדש אותו גילינו בים מול חופי ישראל. אנו מבקשים להודות לבנק HSBC אשר סייע בידינו להשלים הליך מכירה מאוד מוצלח, בתקופה מאתגרת זו בשוק העולמי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לואיז גרין
יצחק תשובה
צילום: לואיז גרין
מומלצים