שתף קטע נבחר

ח"כ אוהב חיות? הנה מה שצריך לעשות

השדולה למען בעלי החיים בכנסת התכנסה לדיון לרגל כניסתו של ח"כ איתן כבל לתפקיד יושב הראש במקומו של ח"כ יואל חסון. ניצלנו את ההזדמנות ושאלנו את הארגונים למען בעלי החיים מהם הנושאים הדחופים ביותר לטיפול. הנה התשובות

בזמן האחרון לא חולף שבוע בלי מספר דיווחים על פגיעה בבעלי חיים, ואך טבעי שהכנסת תקדיש לכך מזמנה. בשבוע שעבר התכנסה השדולה למען בעלי החיים בכנסת לדיון, לרגל החלפת יושב הראש. את ח"כ יואל חסון, שהקים את השדולה לפני כשלוש שנים, יחליף כעת ח"כ איתן כבל.
 
כבל אמר במפגש כי הוא נחוש לטפל בנושא באופן "חכם אך אגרסיבי... על מנת שנוכל לפעול לשיפור מעמדן ותנאי רווחתן של החיות בארץ".
 
כדי שלכולם יהיה ברור מהם הנושאים הבוערים ביותר, ביקשנו מנציגי הארגונים למען בעלי החיים להגיד לנו מה הנושא שדורש את טיפולה הדחוף של השדולה. כבל, לתשומת לבך. 
 

 

הדבר החשוב ביותר הוא עיקור וסירוס חתולי רחוב. המדינה חייבת לתת תקציב הולם כי שני מליון שקל למטרת העיקור זו בדיחה. המדינה רוצה שאנחנו, הארגונים ואנשים פרטיים המאכילים את החתולים מכיסם הפרטי, גם נלכוד, נעקר ונסרס אותם. מן הראוי שהשדולה תטפל במצבם של חתולי הרחוב שהולך ומידרדר. זוהי קריאה לשר האוצר, החקלאות וראש הממשלה לטפל גם בבעיה הזו. כל הארגונים מוכנים להתגייס למטרה זו וזו קריאה גם לראשי הערים ברחבי הארץ לקחת חלק במבצע. בנוסף, יש להחמיר את האכיפה והעונשים על מתעללים בחיות, שהפכה למכת מדינה. 

 
אתי אלטמן, דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות"
 

 

הנושא הבוער ביותר על סדר היום של הארגונים הוא גורלם של שבעה מיליון בעלי-חיים בתעשיית הביצים. בימים אלה מקים משרד החקלאות לולים חדשים לתרנגולות, ובהם אותם כלובי-סוללה מיושנים, שנאסרו בחוק ב-29 מדינות. לכל תרנגולת מוקצב שטח של פחות מעמוד A4, היא אינה יכולה להזדקף או לנוע, ואינה זוכה לראות אור יום במשך כל חייה.

 

מטרת הארגונים, ובראשם אנונימוס היא שבלולים החדשים יוקמו לולי חצר ("חופש") והחלת תקני רווחה מתקדמים בישראל, לא פחות מבאירופה.

 

עמותת "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים"

 


 
אני מצפה מהשדולה בכנסת שתפעל להעלאת מודעות הציבור ונבחריו לצרכיהם הבסיסיים ולזכויותיהם של בעלי החיים; שתביא לכך שממשלת ישראל תכיר בחובתה לדאוג לבעלי החיים באמצעות תקצוב אמיתי של הנושא; שתפעל לכך שהמערכות האוכפת את חוקי המגן על בע"ח ומערכת השפיטה תהיינה רגישות, אפקטיביות ונחושות כלפי כל אדם שמתעלל בבע"ח; שתוביל להטמעת נושא זכויות בע"ח במערכת החינוך ותקדם הקמת רשות לאומית להגנה וטיפול בבעלי חיים בישראל. 
 

עו"ד ראובן לדיאנסקי, יו"ר תנועת "לתת לחיות" וחבר מועצת עיריית ת"א-יפו

 


 

אנו מצפים מהשדולה להיאבק למיצוי דין מלא עם וטרינרים רשותיים שסרחו, שהתעללו בכלבים ובחתולים חסרי אונים ושעברו על החוק. נכון להיום, משרד החקלאות פותח בהליכים נגדם רק לאחר חשיפה תקשורתית, לחץ ציבורי ודיונים בוועדות הכנסת. לא יתכן שיבוטל בהסדר טיעון כתב אישום חמור שהוגש נגד ד"ר אפרים קרן ממטה בנימין, וששנה לאחר חשיפת כלבוטק ומסקנות קשות של ועדת הבדיקה, ד"ר יואב צדוק, הווטרינר הרשותי של אשקלון, לא הועמד לדין ולא הושעה מתפקידו על ידי הממונים עליו במשרד החקלאות.  

 

 

 
אנו רואים בשדולה כוח משמעותי לקידום מצב בעלי החיים בישראל, נוכחנו כי פעילים בה חברי כנסת שהנושא באמת קרוב לליבם. קבלנו הבטחה שהחוק לאיסור סחר בפרוות יעבור ואנו מקווים כי זה יתממש וחוק היסטורי זה יתקבל. כך נהיה המדינה הראשונה בעולם אשר מחרימה את כל סוגי הפרוות, ונשמש כזרז לקבלת חוקים דומים במדינות נוספות בעולם. השדולה חייבת גם להתמקד באכיפת החוקים, שכן ללא אכיפה לא נצליח להגן על החיות מהסבל ומההתעללויות שהם מנת חלקן כיום. 
 
 

 
אנו דורשים קידום חקיקה של חובת התייעצות ומסירת מידע. חקיקה כזו תבטיח שיתוף הארגונים להגנת בעלי-חיים בשלב הגיבוש של החלטות מינהליות ומדיניות הנוגעות לבעלי-החיים - כך יובטח שהאינטרסים של בעלי-החיים יישקלו, וייחסך הצורך להיאבק בהחלטות פוגעניות בדיעבד.
 

"נח" - ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי-חיים

 


 

חשפנו השנה את נושא ייבוא הפרוות לישראל ומטבע הדברים זה יהיה הנושא העיקרי שבו תתמקד האגודה מבחינת פעילות בכנסת. נמשיך ללחוץ על משרד החקלאות לייעל את תקצוב העיקורים והסירוסים, מכוח החוק שקידמנו בשנה שעברה, על מנת למצוא את עלות הסבסוד שתביא להשתתפות מקסימלית של בעלי כלבים וחתולים במבצעי העיקורים והסירוסים. נושא נוסף אותו אנו מעוניינים לקדם הוא יבוא מוצרי הקוסמטיקה והניקוי שנוסו על בעלי חיים - עניין שיש לעצור אותו בשל גרימת הסבל המיותרת לבע"ח. 

 

עו"ד עידן אבוהב, מייצג בכנסת את אגודת צער בעלי חיים בישראל (תל-אביב)

 


 

אנו מצפים מהשדולה למנוע למנוע יישום הרפורמה של משרד החקלאות בנושא הלולים עד שהכנסת תקבע סטנדרט לגידול תרנגולות מטילות. מדי שנה מומתים במדגרות בישראל כארבעה מיליון אפרוחים זכרים, שאינם מתאימים לפיטום, באמצעות הכנסתם לשק מפלסטיק וקשירתו. האפרוחים מתים מלחץ הצפיפות, מחוסר חמצן ומהחום הנוצר, תוך ייסורים קשים הנמשכים דקות רבות, עד חצי שעה. 

 

העמותה למען חיות משק הגיעה להסכמה עם השירותים הוטרינריים להפסיק את ההמתה האכזרית של האפרוחים.  בעקבות הנחייה של השירותים הווטרינריים הוכנסו למדגרות מתקנים הממיתים את האפרוחים תוך שניה, אך ככל שידוע לנו אין פיקוח על השימוש במתקנים. אנו מצפים מהשדולה שתנחה את הממונה על פי חוק צער בעלי חיים לדווח על אופן ההמתה במדגרות, כפי שנגלה לעיניה בביקורי פתע, ללא תיאום מראש ולאפשר לנציגי העמותות לבדוק באופן שוטף את שיטות ההמתה במדגרות.  

 

אבי פנקס, יו"ר העמותה למען חיות משק

 


 

יש לקדם מיידית חקיקה לשינוי הרכב המועצה לניסויים בבעלי-חיים - הוספת שלושה נציגים של ארגוני בעלי-החיים (כיום יש שלושה נציגים בלבד מתוך 23), וקביעה שיו"ר המועצה יהיה שופט בדימוס (כיום מכהן בתפקיד נסיין בבעלי-חיים). חקיקה זו הכרחית כדי להגביר את הפיקוח והשקיפות על הנעשה במעבדות וכדי לאשר חלופות לניסויים בבעלי-חיים.  

 

ענת רפואה, דוברת העמותה החדשה נגד ניסויים בבעלי-חיים - "מאחורי דלתות המעבדה"

 


 

יחידת "משמר בעלי החיים בישראל" המשמשת כ"פיילוט" ארצי במשטרה, טיפלה במהלך השנה בלמעלה מ- 100 אירועי התעללות והזנחת בעלי חיים במטרה לאכוף את חוק צער בעלי חיים. אנו מבקשים מהשדולה לפעול להקמת יחידות מתנדבים בכל תחנות המשטרה בארץ  ולקדם את מיצוי הדין עם העבריינים.

 

עמותת "משמר בעלי החיים בישראל

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרבה משימות. כבל
צילום: מיכאל קרמר
הכבדת הפיקוח על ניסויים בבעלי חיים
צילום: באדיבות "תנו לחיות לחיות" ו"יומן חייתי"
עיקור וסירוס חתולי רחוב
צילום: ברוך פיגנבאום
שיפור רווחתן של התרנגולות המטילות
באדיבות "אנונימוס"
איסור סחר בפרוות
צילום: רויטרס
מומלצים