שתף קטע נבחר

בצפון: צעיר נפגע קשה מהכשת נחש צפע

הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, הגיע לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מפצע הכשה ברגלו. מצבו אינו יציב והוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ. במקרה אחר ננשך גבר כבן 50 על-ידי עכביש "אלמנה שחורה". מצבו קל אך הוא הושאר להשגחה

מסימני הקיץ: לבית החולים רמב"ם בחיפה הובאו הלילה (שבת) שני בני אדם שנפגעו באורח קשה וקל מבעלי חיים ארסיים. במקרה אחד מדובר בצעיר, בשנות ה-20 לחייו, שהוכש על-ידי נחש צפע ונפגע קשה ובמקרה השני בתושב הגליל המערבי שננשך על-ידי עכביש מסוג "אלמנה שחורה" ונפגע קל.

 

אמש הגיע הצעיר הראשון, תושב אחד המושבים בחוף הכרמל, לבית החולים כשהוא סובל מפצע הכשה ברגלו. מבית החולים נמסר הבוקר כי מצבו קשה ולא יציב וכי הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ. עוד נמסר כי ברוב המקרים מתאוששים המוכשים במהירות לאחר הזרקה של נוגד ארס (אנטי-סרום), אולם לעתים ישנם מקרים של רגישות יתר או של מספר הכשות אשר גורמים לתגובה חריפה יותר.

 

במקרה השני, הובא לרמב"ם סמוך לשעה 22:00 גבר בשנות ה-50 לחייו, תושב אחד המצפים בגליל המערבי. הוא סבל כאבים עזים כתוצאה מהנשיכה והושאר במהלך הלילה להשגחה בחדר המיון. "אלמנה שחורה" הוא עכביש ארסי שלמרות שמו צבעו אדום עז. גודלו נע בין סנטימטר לשניים ועל בטנו נקודות.

 

ראש המרכז הארצי למידע על הרעלות בבית החולים רמב"ם, פרופסור ידידיה בנטור, אמר ל-ynet כי מדי שנה התרחשים מספר מקרים של נשיכות עכביש מסוג זה בישראל.

 "מדובר בעכביש שנמצא בתפוצה רחבה אבל מקרי הנשיכה נדירים יחסית. התופעה הבולטת ביותר היא כאב חזק באזור הנשיכה ובהמשך כאבי גפיים, המלווים בעווית. הכאבים יכולים להתפשט לכיוון החזה והבטן, עד כדי דימוי מצב של אוטם שריר הלב".

 

לדברי בנטור, הטיפול בננשך כולל בעיקר תרופות הרגעה ושיכוך כאבים, ורק במקרים חריגים של רגישות נעשה שימוש בנוגד ארס. "בכל המקרים שנתקלנו בהם בישראל היתה החלמה מלאה בפרק זמן של מספר ימים עד מספר שבועות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נחום זקס
נחש צפע
צילום: נחום זקס
אלמנה שחורה
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים