שתף קטע נבחר

פליפה מאסה נותח ומאושפז בטיפול נמרץ

נהג קבוצת פרארי, אשר נפגע בראשו במהלך מקצה הדירוג למירוץ הגרנד פרי ההונגרי, נותח בבהילות. הוא שוהה כעת בטיפול נמרץ בבית החולים בהונגריה ומצבו קשה. הבוקר (א'): פרארי מתארת את מצבו כ"יציב"

פליפה מאסה, נהג קבוצת הפורמולה 1 של פרארי האיטלקית, מאושפז בבית חולים הונגרי במחלקת טיפול נמרץ לאחר שנפגע בראשו. מאסה נפגע במהלך מקצה הדירוג לקראת המירוץ שיערך היום (א') על מסלול המירוצים הונגרורינג, והוטס בבהילות לבית החולים AEK שבבודפשט, כשהוא סובל מפגיעת ראש. דובר בית החולים אמר כי הנהג בן ה-28 עבר ניתוח ראש, וכי מצבו יציב אך הוא עדיין ב"סכנת חיים". הבוקר אמר דובר קבוצת פרארי כי הניתוח עבר בהצלחה וכי מצבו של מאסה יציב.


פליפה מאסה נישא ממכונית הפרארי לאחר התאונה הקשה (תצלום: AP)

 

הפגיעה בראשו של מאסה נגרמה מחלק שהשתחרר מספר שניות קודם לכן, מהמתלה האחורי של מכונית בן ארצו ונהג קבוצת בראון, רובנס באריקלו הוותיק. החלק במשקל של קרוב לקילוגרם פגע בקסדתו של מאסה במהירות של למעלה מ-200 קמ"ש. הפגיעה גרמה לשבר בקסדה החזקה, ולפגיעה בראשו של הנהג. נראה כי כתוצאה מהמכה איבד מאסה את הכרתו, הצליח בכל זאת לבלום מעט אך והתנגש חזיתית ב"קיר" הצמיגים שמוצב לצד המסלול, כדי לבלום את מכוניות המירוץ ולשכך את המכה שסופגים הנהגים.

 

 

בתחילה לא ברור היה מה גרם לפרארי לרדת מהמסלול ולהתנגש בקיר הצמיגים חזיתית, מבלי שמאסה ניסה באופן כלשהו להסיט את המכונית. הסימן היחיד לפעילות כלשהי בתא הנהג היו סמני הגומי השחורים והישרים החוצה מהמסלול, שהעידו כי מאסה הפעיל את הבלמים, אך לא הסיט את ההגה בשום אופן. אנשי המסלול שנראו נינוחים בתחילה כשהקיפו את הנהג, עברו במהירות לפעילות קדחתנית כאשר זיהו כי מאסה אינו מגיב.


מכונית הפרארי לאחר שהוסעה לרחבת הטיפולים. מבנה המכונית נותר שלם (AP)

 

הצוות הרפואי הגיע למקום במהירות, פינה את הנהג למרכז הרפואי במסלול, והטיס אותו מיד אחר כך לבית החולים הקרוב. שם הוכנס מאסה לאחר כשעה לניתוח חירום בראשו. הרופאים הגדירו את הניתוח כמוצלח, אך הבהירו כי מאסה יישאר בטיפול נמרץ. וכי למרות מצבו היציב, הוא עדיין בסכנת חיים. בקבוצת פרארי טענו היום כי הניתוח היה מוצלח מאד ו"חיובי". גם באריקלו שביקר את מאסה בבית החולים, אמר כי הניתוח עבר בהצלחה וכי הנהג מורדם עדיין, ויתעורר מחר.

 

יש לציין כי רק לפני ימים אחדים אירעה בבריטניה תאונת מירוץ קטלנית, בנסיבות דומות. הנרי סורטיס בן ה-18, נהג פורמולה 2, נפגע בראשו מצמיג שהשתחרר מרכב אחר שהתנגש בקיר בטיחות. הצמיג פגע בקסדתו של סורטיס הצעיר, מבלי שלזה האחרון היה סיכוי כלשהו להתחמק מהעצם המעופף. הנרי היה בנו של ג'ון סורטיס, אלוף עולם לשעבר במירוצי פורמולה 1 (1964) ורוכב אופנועים טוב עוד יותר, עם שבעה תארי אליפות בשתי קטגוריות נפח.


פורסם לראשונה 25/07/2009 22:49

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פליפה מאסה בסכנת חיים
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים