שתף קטע נבחר

צעירה מג'לג'וליה מתה - איבריה הצילו שלושה

גם לאחר שלושה אסונות רצופים גילו בני משפחה מג'לג'וליה אנושיות ואלטרואיזם: בימים האחרונים הצילו איבריה של ראויה עודה, אישה בת 35 שנהרגה בתאונת דרכים קשה, שלושה אנשים. האב: "זה מנחם אותנו שאיבריה ממשיכים לחיות באחרים"

מהטרגדיה האישית של משפחה אחת, צמחה תקווה גדולה לשלוש אחרות: החלטתה של משפחה מג'לג'וליה לתרום את איברי בתה, שנהרגה בתאונת דרכים, הצילה השבוע את חייהם של שלושה, ושיפרה את איכות חייו של אדם נוסף.

 

שלוש טרגדיות בזו אחר זו תקפו את בני משפחת עודה: ב-1984 טבעה למוות בתם הבכורה. ב-1995 עברה בתם השניה תאונת דרכים קשה, והיא מאושפזת היום במוסד סיעודי, שם היא מטופלת באופן אינטנסיבי. ביום ראשון בשבוע שעבר אירע האסון השלישי: בתם ראויה עברה תאונת דרכים. "ראויה התקשרה אליי ואמרה – נתקעתי בלי דלק", מספר אביה מאג'ד. "שלחתי את בן אחי להביא לה דלק, ואחרי עשר דקות אחותה מודיעה לי שראויה עברה תאונת דרכים. נסענו מיד לבילינסון, שם ראינו את העובדת הסוציאלית, והבנו שמצבה אנוש".

 

ראויה הועברה לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בילינסון כשהיא סובלת מפגיעות אנושות. למרות הטיפול האינטנסיבי להצלת חייה, הפגיעה המוחית הייתה קשה ובלתי הפיכה. צוות מומחים שהוזמן לבדוק את תפקודה אבחן כי היא לקתה במוות מוחי.

 

מאג'ד מספר שלא היססו לרגע כשמתאמת ההשתלות בבית החולים פנתה אליהם בשאלה אם יהיו מוכנים לתרום את איבריה של ראויה. "יש לנו מודעות להשתלות איברים, ואין לך מושג כמה אנחנו שמחים לדעת שהאיברים שלה ממשיכים לחיות באחרים. זה מקל מעט על הכאב והצער ומאפשר להמשיך לחיות. ההתרגשות היתה עצומה כשאחת המשפחות שקיבלה כליה באה לבקר אותנו, הרגשנו שחלק מבתנו עדיין בחיים".


"מאוד שמחים לדעת שהאיברים שלה ממשיכים לחיות באחרים". ראויה מעודה (צילום: חוסיין מעודה)

 

בת ה-17 המתינה 4 שנים - וניצלה

אחת מכליותיה של ראויה הושתלה בצעירה בת 25 מהיישוב זרזיר, שסבלה ממחלת כליות מולדת. כבר בילדותה הפסיקו הכליות לתפקד והיא נאלצה לעבור במשר שנים רבות, מידי שבוע, טיפולי דיאליזה. ההשתלה בוצעה בבילינסון, משם נמסר כי החולה מתאוששת בצורה משביעת רצון. במרכז שניידר לרפואת ילדים הושתלה כליה נוספת של ראויה, הפעם בנערה בת 17, שהמתינה ארבע שנים להשתלה. משניידר נמסר כי מצבה יציב.

 

אישה נוספת נהנית אף היא מתרומתה של ראויה: אישה בת 51 מירושלים שסבלה מהפטיטיס B, ושבגופה הושתל הכבד של ראויה. מבית החולים הדסה עין כרם, שם התבצע הניתוח, נמסר כי האישה עדיין מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ, ומצבה יציב.

 

תרומה אחרת של ראויה סייעה לשיפור איכות חייו של אדם נוסף: קרנית של ראויה הושתלה בצעיר בן 28 מפרדס כץ. הצעיר עבר כבר השתלת קרנית אחת לפני שנתיים וזו הייתה ההשתלה לעינו השנייה, לה המתין שנתיים. הוא סבל ממחלת קרטוקונוס במשך עשר שנים, מחלה הגורמת להידקקות, חולשה ובלט של הקרנית בעין. קרנית נוספת של ראויה תושתל אף היא השבוע, במטופל אחר. 

 


 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצילה חיים של שלושה. ראויה עודה
צילום: חוסיין מעודה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים