שתף קטע נבחר

אביבה שליט בכנסת: גלעד רעב? מי מדבר איתו?

אמו של החייל החטוף חנכה בכנסת תערוכה המוקדשת לספרו וביקשה מחברי המשכן "להשיב את גלעד לפני שהפרשה תהפוך לכתם בלתי מחיק בחברה הישראלית"

"עד היום מדינת ישראל כשלה בכל המאמצים להחזיר את גלעד הביתה. זו לא גזירה משמיים, אפשר וצריך לסיים את הפרשה במהירות וללא הססנות" - במלים אלה ביטאה היום (ג') אביבה שליט, אמו של החייל החטוף, את כאבה בתערוכה שנפתחה בכנסת, המוקדשת לספר שכתב גלעד כשהיה בן 11.

 

שליט, שנפגשה עם חברי המשכן, אמרה כי "בחודש שעבר ציינו שלוש שנים לחטיפתו של גלעד אשר לא ראה אור ולא פגש איש בעולם החופשי. כבר 1,129 ימים ולילות אנחנו לא יודעים דבר על אודותיו האם הוא בריא? האם הוא פצוע? רעב? קר לו? מי מדבר איתו? מנהיגי החמאס מחזיקים וסוחרים בו על חשבון בני עמם שלהם אשר סובלים סבל רב ומתמשך מאז החטיפה". אמרה שליט.


נועם ואביבה שליט עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין (צילום: גיל יוחנן)

 

לדבריה, המדינה לא עשתה די על מנת לשחרר את בנה. "עוד חודש מהיום יציין גלעד את יום הולדתו ה-23, הרביעי שלו בשבי. ספק אם הוא יידע שאותו יום הוא יום ההולדת. אנחנו כאן להזכיר לנבחרי הציבור כי במרחק של שעה-שעתיים מכאן נמצא חייל חי בשבי החמאס, צריך להשיב את גלעד לפני שיהיה מאוחר מדי, לפני שהפרשה תהפוך לכתם בלתי מחיק בחברה הישראלית". אמרה.

 

בתערוכה, המוקדשת לספר "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה", אמרה שליט כי "הספר שופך אור על אופיו של גלעד כאדם שוחר שלום אשר האמין שגם כריש ודג יכולים לחיות ביחד". שליט סיימה את דבריה בפניה לנבחרי הציבור. "אני מבקשת מכם שתחלפו ליד קיר זה בדרככם לעבודה, שתעיפו מבט מהיר ותזכרו שיש מי שמחכה בקוצר רוח שתפעלו ותחזירו את גלעד הביתה. אני מקווה שגם גלעד יזכה לראות את התערוכה מקרוב מאוד בזמן הכנסת הנוכחית". אמרה.

 

יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, נשא אף הוא דברים בטקס קצר שנערך בפתיחת התערוכה. "גלעד חי ואחריות כולנו להחזירו לחיק משפחתו הדואגת. בחודשים האחרונים ומאז נפל בשבי משפחה זו התרחבה לכל הארץ, אני מקווה ומאחל כי בקרוב לא נצטרך להסתפק בספר ובאיורים", אמר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"האם הוא בריא?". נועם ואביבה שליט
צילום: גיל יוחנן
מומלצים