שתף קטע נבחר

על החול החם

מזהים את חוף הים בתמונה? אנציקלופדיה ynet מציגה חידה חדשה מבית היוצר של "מסדר זיהוי" ופתרון לחידה הקודמת

בפעם הקודמת הופיע במסדר זיהוי האפיפיור הנוכחי - בנדיקטוס ה-16, שנולד בגרמניה ב-1927 בשם יוזף רצינגר. ב-1941, כשהיה בן 14, הצטרף ל"נוער היטלר". לדבריו, מוריו בבית הספר רשמו אותו בניגוד לרצונו, יחד עם כל בני כיתתו. הוא הורשה לעזוב לאחר זמן קצר כי החל להכשיר את עצמו לכמורה. מ-1946 עד 1951, למד רצינגר פילוסופיה ותיאולוגיה באוניברסיטת מינכן. ב-1951 הוסמך לכמורה, וב-1953 קיבל תואר דוקטור לתיאולוגיה. לאחר ארבע שנים ככומר מן השורה, לימד תיאולוגיה ודוֹגמה בכמה אוניברסיטאות בגרמניה המערבית. ב- 1977 מינה אותו האפיפיור יוחנן פאולוס ה-6 לכהונת הארכיהגמון של מינכן ופריזינג, וכעבור חודשים ספורים, ביוני 1977, נעשה חשמן.

 

בנובמבר 1981 עזב רצינגר את מינכן ועבר לוותיקן, לרגל מינויו לראש המשרד לדוקטרינה של האמונה - לשכת הוותיקן האחראית לדוקטרינה ולמוסר. בתפקיד זה התגלה כבעל עמדות שמרניות ביותר כנגד הסמכת נשים לכמורה, נישואי כמרים, יחס להומוסקסואלים, לפמיניזם ועוד. גם יחסו לדתות אחרות, ובעיקר לאסלאם וליהדות, התגלה כנוקשה, בניגוד לגישתו הפייסנית של קודמו בתפקיד.

 

ב-2002 נעשה רצינגר ראש מועצת החשמנים, בתפקיד זה ניהל את הלווייתו של קודמו וכינס את המועצה לקונקלווה - התייעצות לבחירת אפיפיור חדש. ב-19 באפריל 2005, אחרי 24 שעות בלבד של דיונים, הוכרז על בחירתו לכהונת האפיפיור ה-265 במספר.

 

והנה חידה חדשה: יודעים היכן נמצא חוף הים שבתמונה?

(צילום: דני סלומון)

 

לכל חידות מסדר זיהוי

 


 

אנציקלופדיה ynet מכילה מגוון עצום של ערכים וחיונית לתהליכי למידה והעשרה כמקור מידע מוביל, אמין ובטוח. ערכי האנציקלופדיה נכתבים ונערכים על-ידי צוות עורכים מקצועי, ומשולבים בהם סרטונים, מצגות ועוד.

 

                         לרכישת מינוי לאנציקלופדיה ynet 


  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני סלומון
157. על החול החם
צילום: דני סלומון
בנדיקטוס ה-16
צילום: רויטרס
מומלצים