שתף קטע נבחר

סופי מוסקוביץ נגד משרד התרבות

מייסדת בית הספר למשחק טוענת להפליה קשה בחלוקת התקציבים של המשרד, שנעשית לטענתה ללא קריטריונים. הבג"צ בדרך. ממשרד התרבות נמסר: "אנו בעיצומו של תהליך הכנת הקריטריונים"

בית הספר לאמנויות הבמה של סופי מוסקוביץ' מתכונן בימים אלה להגיש בג"צ נגד משרד התרבות והעומדים בראשו. במכתב נוטריוני שהוגש לשרה הממונה, לימור לבנת, ולראשי המשרד, הועלו האשמות חריפות על הפליה תקציבית, אי העברת מסמכים על פי הנדרש מתוקף חוק חופש המידע, והתבטאויות גזעניות לכאורה שספגו מנהלי המוסד.

 

"התנהלות המשרד כלפי בית הספר שערורייתית. לא הותירו בידינו ברירה אלא לצאת למאבק ציבורי, חברתי ומשפטי על המשך קיומנו ונגד התנהלות זו שאינה תרבותית ולא ניתן לקבלה במדינה מתוקנת. משרד התרבות מבקש לגזור עלינו כליה", נמסר מבית הספר למשחק.

 

בבית הספר, המציין בימים אלה עשור להיווסדו, טוענים בנוסף: "בשש השנים האחרונות זכה בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי בתקציב כולל של 21 מיליון שקל. תקציב הסטודיו של ניסן נתיב בתל אביב, שהיקף פעילותו שווה לשלנו, עומד על סכום של 7.5 מיליון שקל. קשה להבין מדוע, אם כך, בית הספר של סופי מוסקוביץ זכה לתקצוב כולל של 430 אלף שקל בלבד. מדובר בקיפוח והפלייה מתמשכים, שמצביעים על מדיניות פסולה שנובעת מהיעדר קריטריונים ראויים ושוויוניים לחלוקת התקציב הממשלתי".

 

לפיכך, טוענים בבית הספר: "לא נותרה לנו ברירה ונאלצנו לפנות לסעד משפטי. מינהל תרבות לא מקיים

מנגנון ביקורת ופיקוח על הנתונים המועברים על ידי בתי הספר והנושא למעשה פרוץ לחלוטין. גם חוסר פעילות בשקיפות והתעלמות מפניותיו של פרקליטנו - מעלה תהיות. וכאילו לא די בכך, בניסיון ללמד לקח את בית הספר על שהעז להעמיד בסימן שאלה את התנהלות המינהל, נודע לנו לאחרונה על ההחלטה לקצץ ב-60% את היקף התמיכה לשנת 2009, זאת חרף הצהרה מוקדמת לפיה יש דווקא להגדיל משמעותית את התקציב".

 

במשרד התרבות אומרים בתגובה לדברים: "המשרד נמצא בעיצומו של תהליך הכנת הקריטריונים בתחום בתי הספר למשחק. בהתאם לנוהל תפורסם טיוטת הקריטריונים להערות הציבור. אנו תקווה שהחל מהשנה הבאה יוחלו הקריטריונים החדשים לחלוקת תקצוב מדויקת, שוויונית ושקופה. לטענות בכל הנוגע לאי מסירת המסמכים, המשרד מנוע מלהגיב על הדברים בשל העובדה שהנושא מתנהל בערכאות המשפטיות".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סופי מוסקוביץ'. הולכים לבג"צ
לאתר ההטבות
מומלצים