שתף קטע נבחר

מאחז חדש: מג"ב נשאר לאבטח בודדים בשבת

הפעילות במאחזים נמשכת, ובשומרון הצליחו כמה מתנחלים לגרום לכוח מג"ב להישאר כדי לשמור עליהם במשך השבת. אתמול הקימו כ-30 פעילי ימין מאחז חדש בשם "מצפה עמי". הפינוי שחדר עמוק לתוך השבת הופסק אחרי שרובם עזבו

המתנחלים הקימו מאחז חדש - ומג"ב נשאר איתם לשבת. כ-30 פעילי ימין עלו אתמול לפנות ערב (יום ו') למאחז חדש בשם מצפה עמי, הסמוך לקדומים. אחרי מהומה ופינוי של רוב הפעילים נותרו כמה בודדים על הגבעה, וכוח של משמר הגבול נשאר במקום כדי לשמור עליהם.

 

הקמת המאחז החלה סמוך מאוד לכניסת השבת. כוחות הביטחון שבאו לפנות את המתנחלים הצליחו לגרום לרובם לעזוב, אך קבוצה קטנה מאוד נשארה.

 הפינוי הופסק, לפי גורמי ביטחון, מכיוון שרק מעטים נותרו במאחז, וגם בשל העובדה שהאירוע גלש עמוק אל תוך השבת. בשל הסכנות, כוח של מג"ב יאבטח אותם לפחות עד צאת השבת.

 

בצה"ל אמרו כי הם רואים את פעילות המתנחלים בחומרה, ומתייחסים אליה כפרובוקציה תוך סיכון ביטחוני. לטענת הצבא - חלק מהפעילים אף יידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים חולפים. גורמים פלסטינים דיווחו שכמה מכוניות ניזוקו.

 

השבוע עמדו המאחזים בצל הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. ראש הממשלה הבטיח בפגישה הקלות נוספות לפלסטינים. בני נוער פעלו באותו היום ללון ולהקים מבנים חדשים בכמה וכמה מאחזים ברחבי יהודה ושומרון.

 

השבוע גם צעדו כאלף מתנחלים ופעילי ימין בירושלים בהפגנה שארגנו מועצת יש"ע, ארגון קוממיות,

 ועד יישובי שומרון ובנימין ומטה מאמץ. הם מחו על הלחצים ההולכים וגוברים של הממשל האמריקני על ישראל, להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים.

 

מנכ"ל מועצת יש"ע, פנחס ולרשטיין אמר כי "הלחץ האמריקני הגיע השבוע לשיאים שהם בושה לחברה דמוקרטית. אני לא יכול לעבור על זה לסדר היום. ההתייחסות האמריקנית למדינת ישראל כאל רפובליקת בננות והנכונות שלהם להפקיר אותנו כדי לזכות בדעת הקהל האיסלמית ברחבי העולם מביאה אותנו לכאן".


פורסם לראשונה 31/07/2009 20:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים