שתף קטע נבחר

הולנד: האקר שתל באתרים מסרים נגד וילדרס

על רקע סקר שניבא שמפלגתו הימנית תהפוך לשנייה בגודלה בבחירות הבאות, הגיב חירט וילדרס לדיווח על השחתת כ-150 אתרים הולנדים ושתילת תמונות שבהן הוצג כקוף: "זה מרושע"

האקר טורקי השחית עשרות אתרים הולנדים ושתל בהם סיסמאות איסלאמיות ותמונות שבן הוצג הפוליטיקאי הימני חירט וילדרס כקוף - כך דיווח היום (א') אתר העוקב אחר פעילותם של האקרים. וילדרס, איש ביטוח שהיה למנהיג שמרן פרובוקטיבי של "מפלגת החירות", אימץ עמדה סקפטית כלפי האיחוד האירופי ותומך בהקשחת חוקי ההגירה.

 

בחודשים האחרונים התחזקה התמיכה במפלגת האופוזיציה בת תשעה החברים בפרלמנט ההולנדי, וסקרים מסוימים ניבאו שתהפוך לאחת המפלגות הגדולות ביותר בבחירות הכלליות שייערכו בשנה הבא. ההאקר, ששמו "ALpTurkTegin", כתב בחלק מהאתרים: "מלחמתנו תימשך נגד אלו שהם נגד דת האסלאם האמיתית".

 

בחלק מהדפים שהושחתו, ההאקר פרסם לוגו שבו כינה את עצמו "המשחית הטורקי". תמונות וילדרס שהועלו לאתרים היו שונות, אך ברובן הוא נראה כשאפו ופיו הוחלפו בכאלה של קוף. לפי האתר Zone-H, ההאקר השחית באופן כזה לפחות 147 אתרים בשבוע האחרון. ההתקפה האחרונה מהסוג תועדה ביום שישי.

 

"זה מטורף, אך מה אני יכול לעשות?", הגיב וילדרס

 היום בראיון טלפוני עם רויטרס. "זה באמת די מרושע", הוסיף. הוא ציין כי ההתקפות דומות באופיין לתקיפה דומה שכוונה נגד אתרו בשנה שעברה, אף שלא ברור אם מדובר באותם תוקפים. הוא אמר כי סדרת התקיפות האחרונה לא תשרת את מבצעיה.

 

"זה לא נגדי עכשיו, זה נגד מאות אתרים הולנדים שאין להם כל קשר אלי", אמר וילדרס. מנהיג מפלגת החירות ההולנדית מתנגד במיוחד להשפעת האסלאם על התרבות האירופית ולצירוף טורקיה לאיחוד האירופי. בשל דעותיו וסרטו "פיטנה" בגנות "הפשיזם שבאסלאם", נאסר עליו לבקר בבריטניה והיו שקראו להעמידו לדין בהולנד. לפי סקר שפורסם היום בהולנד, מפלגתו צפויה לזכות ב-31 מושבים בפרלמנט בבחירות הבאות, מושב אחד פחות מהמפלגה הגדולה ביותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וילדרס: מה אני יכול לעשות?
צילום: AP
מומלצים