שתף קטע נבחר

הפינוי בשייח ג'ראח: הפגנה בי-ם, גינויים בעולם

המחאה והביקורת על פינוי המשפחות הערביות אתמול מבתים בשכונה שבמזרח ירושלים לא איחרו לבוא. בירושלים הפגינו כ-200 פעילי שמאל ערבים ויהודים ואילו בוושינגטון, באו"ם ובלונדון גינו. ארה"ב: צעדים חד צדדיים לא יכולים לקבוע את תוצאות המו"מ

פעילות ישראל בשכונה שבמזרח ירושלים ממשיכה לעורר גלי ביקורת בעיר - וברחבי העולם. כ-200 פעילי שמאל ערבים ויהודים הפגינו אמש (יום א') בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, במחאה על פינוי משפחות ערביות מבתים אתמול, על-ידי ההוצאה לפועל. במהלך ההפגנה פרצו עימותים בין המפגינים למשטרה ו-13 בני אדם נעצרו.

 

ההחלטה על פינוי הבתים באה בעקבות החלטת בג"ץ שפסק כי הבתים

נמצאים בבעלות יהודית וכי שתי המשפחות הערביות (בהן 53 בני אדם) שמתגוררות במקום - פלשו לבתים.

 

סוגיית הבנייה בשייח ג'ראח עלתה גם בחודש שעבר לכותרת. אז "זירת ההתגוששות" היתה מתחם מלון "שפארד" בבעלות איש העסקים ארווין מוסקוביץ', יהודי המתגורר בפלורידה. השטח נרכש על-ידו ב-1985 ושימש במשך שנים רבות כמפקדה של משמר הגבול.

 

המחלוקת העזה נובעת בין היתר מהעובדה שבמתחם התגורר בעבר המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני, שהיה ידוע לשמצה בשל קשריו עם המשטר הנאצי במלחמת העולם השנייה.  

 


שייח ג'ראח, אתמול (צילום: AP)

 

פינוי הבתים אתמול גרר גינויים מארה"ב, האו"ם וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מייגן מטסון, מסרה כי פינוי הבתים בשייח ג'ראח אינו עולה בקנה אחד עם מחוייבויות ישראל ב"מפת הדרכים" לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "צעדים חד צדדיים לא יכולים לקבוע את תוצאות המשא ומתן ולא יוכרו על ידי הקהילה הבינלאומית".

 

המתאם המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, אמר כי מדובר בפעולה "לא מקובלת" וכי הוא מוקיע אותה. "הפעולה הזו מנוגדת לגמרי להחלטות שהתקבלו בז'נבה בנוגע לשטחים הכבושים", אמר.

 

גם הפלסטינים הביעו זעם רב על פינוי הבתים. "ישראל שוב הוכיחה

את חוסר רצונה לכבד את החוק הבינלאומי", אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת. "מתנחלים חדשים העבירו את עצמם ואת חפציהם לבתים פלסטיניים ול-19 ילדים לא נותרה קורת גג לישון תחתיה".

 

ממשלת בריטניה הודיעה כי החלטת ישראל לפנות את הבתים "עומדת בניגוד לרצונה של ישראל בשלום. אנו דורשים מישראל לא לאפשר לקיצונים לקבוע את סדר היום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עימותים בעת הפינויים בשייח ג'ראח
צילום: AP
תכולת ביתם של המפונים
צילום: AP
מומלצים