שתף קטע נבחר

זביידי הגיע לבית לחם וגילה: הוא לא ציר בוועידה

במקום להיות באולם הדיונים של ועידת הפתח, טייל המבוקש לשעבר ברחובות בית-לחם. מחר ינסו בוועידה למצוא לו מקום

ועידת הפתח נפתחה אתמול (יום ג') ובצל ההצהרות - זכריה זביידי, אחד מחברי הארגון היותר מפרוסמים, התאכזב לאחר שגילה ששמו לא מופיע ברשימת הצירים.

 

זביידי טייל בבית לחם, במקום להיות נוכח באולם הדיונים, לאחר שהוועדה המארגנת של הוועידה החליטה לא לקבל אותו כציר. זביידי, מבוקש לשעבר, אף לא הורשה להיכנס לאולם הדיונים.

 חברו סיפר ל-ynet: "הגענו הבוקר לאולם וראינו ששמו של זכריה לא מופיע. אמרנו אולי דרך תעודת הזהות וגם זה לא הופיע, וזכריה לא הורשה להיכנס לאולם".

 

חברו של זביידי סיפר כי המבוקש לשעבר מאוכזב קשות מהיחס כלפיו ומהתנהלות הוועדה המארגנת של הוועידה. "הוא מטייל בבית לחם ומגלה את רחובות העיר וגם זה משהו בשבילו, אבל הוא הובא ונעשה לו תיאום עם צה"ל כדי להיות חבר בוועידה ולא כדי לטייל ברחובות העיר".

 

זביידי עצמו סירב להגיב, אולם חבריו ציינו כי הוא מאוכזב קשות ושוקל את צעדיו. מחר יעשה ניסיון נוסף להכליל את שמו בוועידה כציר משתתף. לזביידי נאמר כי גדודי חללי אל אקצה אינם מיוצגים כמגזר הרשאי שיהיה לו ייצוג וכי המכסה של ג'נין סגורה, אולם נעשה מאמץ לפנים משורת הדין למצוא לו שיריון, אך עניין זה כלל לא בטוח.

 

הנשיא הפלסטיני, אבו-מאזן, אמר בוועידה: "למרות שבחרנו בשלום, אנו שומרים

 על הזכות להתנגדות חמושה, הלגיטימית מבחינת החוק הבינלאומי". בהמשך תקף הנשיא את ישראל, "המתכחשת לכל התחיבויותיה". לדבריו, ההבנות אליהן הגיעו הצדדים בערבות אמריקנית כללו את כל ירושלים המזרחית, את בקעת הירדן וכן את החלקים בים המלח הנמצאים בתוך הגדה המערבית, "אבל עכשיו הישראלים מנסים להתכחש וליצור עובדות בירושלים, ולטעון שירושלים מאוחדת תחת ריבונותם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
זביידי. לא הורשה להיכנס לאולם
צילום: רויטרס
מומלצים