שתף קטע נבחר

"מעיל רוח" לטנקים: הניסויים הושלמו בהצלחה

במערכת הביטחון אמרו כי לאחרונה הושלמה סדרת ניסויים במערכת שנועדה להגן על טנקי מרכבה סימן 4. עד תחילת 2010 יצויד גדוד הטנקים הראשון במערכת

הכיסוי החדש שיגן על טנקי המרכבה המתקדמים. בצה"ל ציינו היום (ה') כי לאחרונה הושלמה סדרת ניסויים מוצלחת במערכת "מעיל רוח" - מערכת הגנה לטנקי מרכבה סימן 4.

 

מטרת המערכת - יצירת הגנה אקטיבית לטנקי המרכבה המתקדמים ביותר שנמצאים בפעילות מבצעית בצבא. המערכת נחשתב למתקדמת מסוגה בעולם ומסוגלת לפוצץ מגוון רחב של סוגי חימוש נ"ט המשוגרים לעבר הטנקים - ולהשמידם במרחק מה מהכלי, בטרם יפגעו בשריון.

 

במהלך הניסויים נורו לעבר טנק המרכבה טילי נ"ט, רקטות וחימוש מסוגים שונים. המערכת זיהתה את האיומים ויירטה אותם בהצלחה. הדבר הובא לידי ביטוי בתצורות הפעלה מגוונות, כולל מקרים שבהם הטנק היה בתנועה תוך כדי שהותקף.

 

לפיתוח המערכת חברו גופים רבים: החטיבה הטכנולוגית ומחלקת אמצעי הלחימה של זרוע היבשה, מנהלת פיתוח אמצעי לחימה וטכנולוגיה במשרד הביטחון, מנהלת תוכנית טנק המרכבה וחברת רפא"ל.

 

ומה באשר לשילוב המערכת החדישה בשדה הקרב? בשלב הראשון

תשולב "מעיל רוח" בטנקי מרכבה סימן 4 להגנה נגד מגוון איומים בו זמנית. בחיל השריון הבטיחו לאחרונה כי עד תחילת 2010 יהיה גדוד טנקים ראשון מצויד כולו במערכת "מעיל רוח".

 

המערכת היא כאמור פרי פיתוח ישראלי, אך נעשה ניסיון למכור אותה לצבאות ידידותיים ברחבי העולם. לפני כמה חודשים פורסם תחקיר של רשת הטלוויזיה NBC, בו נטען כי הצבא האמריקני פעל למנוע הצטיידות במערכת ההגנה, והעדיף להמתין לסיום הפיתוח של מערכת הגנה אמריקנית מתוצרת חברת ראת'יון, שתהיה מוכנה לא לפני שנת 2011.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרכבה סימן 4. יש מעיל
צילום: שלום בר טל
מומלצים