שתף קטע נבחר

"עוול למזרחים, אבל ישי פעל גם למען בלומנטל"

מקורבי שר הפנים מסבירים מדוע שלף את השד העדתי בבקשתו לחון את בניזרי, וטוענים כי יש "תחושה משמעותית" שביהמ"ש החליט להחמיר דווקא עמו. עם זאת, הם מזכירים כי ישי ניסה לסייע בעבר גם לח"כית שהורשעה בשוחד, אך עשה זאת בסתר "משום היותה חילונית אשכנזייה"

האם אלי ישי מנסה לשחזר את תקדים דרעי? יום לאחר ששר הפנים פנה "כבן עדות המזרח" לנשיא המדינה וביקש לחון את שלמה בניזרי, אומרים מקורביו ל-ynet כי הפנייה באה "ממקום של הרגשת עוול ואי צדק". לדבריהם, אין זו הפעם הראשונה שהשר נרתם למטרה כזו, ובעבר פעל ללא לאות גם למען חנינתה של חברת הכנסת לשעבר, נעמי בלומנטל, שנשלחה לשמונה חודשי מאסר בעקבות הרשעתה בשוחד, הדחת עדים ושיבוש הליכי משפט בפרשת "סיטי טאוור".

 

"הסברה הרווחת גם אצל אלי ישי היא שהעוול שנעשה אינו נחלת ש"ס, אלא נחלת כל הציבור", אמרו המקורבים, שהוסיפו כי ישי הבטיח לבלומנטל כי "יפעל ללא הרף" למענה משום שהוא חש ש"זה הדבר הנכון", אך לא יעשה זאת בפומבי על מנת שלא ייפגעו סיכוייה, "משום היותה אשה חילונית אשכנזייה".

 

אמנם לא ברור מה בפועל עשה ישי "שלא בפומבי" למען בלומנטל, אך הוא דווקא הביע בעבר - באופן גלוי לגמרי - תמיכה ביוזמתו של ח"כ חיים אמסלם לחון אותה. בכל מקרה, במקרה של בניזרי, אומרים המקורבים כי "אין לישי עניין להסתיר את עצם פועלו והוא עושה זאת בגלוי". 

 

ובכל זאת, למרות הטענה שיו"ר ש"ס תומך במקופחים בני כל העדות, אתמול הוא בחר לשלוף את השד העדתי מהבקבוק. בכירים בש"ס הסבירו מדוע: "המכתב נכתב כמשהו ששיקף תחושה, ממקום של תחושות משמעותיות. כאשר מסתכלים ימינה ושמאלה על מקרים אחרים, על דגמים שבית המשפט החמיר בעונשים, נבחר דווקא בניזרי".

 

לעומת זאת, דווקא אחיו של בניזרי, דוד, אומר כי הוא אינו מסכים עם הטענה על הרדיפה העדתית. לדבריו, "הייתה פה רדיפה דתית. שלמה יצג דעות שאנשים פחדו לדבר עליהם. הוא דיבר על כל מיני תופעות וחולאים בחברה. המטרה הייתה מסומנת מראש הכתובת הייתה בקיר.

שלמה את חשבון הנפש האישי שלו עושה, אבל מי שבעיקר צריך לעשות חשבון הוא בית המשפט. צדק לדעתי לא נעשה ולא נראה במערכות הצדק. אני לא רואה שהולך להיות משהו, אז אולי חנינה. אולי סוף סוף המצפון היהודי יעבוד".

 

"זכותו לבקש רחמנות"

מבחינה משפטית, יש בבקשת חנינה משום הודאה באשמה. מסיבה זו, סירב יושב ראש ש"ס לשעבר, אריה דרעי, להגיש בקשה שכזו - והתמיד בטענה שהוא זכאי. במקרה של בניזרי, לעומת זאת, דווקא לא מוחים בש"ס נגד עצם הרשעתו, אך מתקוממים נגד החמרת עונשו בבית המשפט העליון. "לא ייתכן שערכאה גבוהה לא רק שלא הקלה את העונש, אלא כמעט שילשה אותו", אומרים מקורבי ישי. "שומעים את זה בכל מקום, שומעים את זה ברחוב, שומעים את זה מפוליטיקאים וחברי כנסת, שומעים את זה מאנשי אקדמיה".

 

אשר אוחנה, לשעבר שר הדתות ומנכ"ל ש"ס, אומר כי "מגיע לשר ישי ישר כוח על זה שהוא פנה לנשיא ועל תמיכתו בחבר ברגעים קשים אלו. הוא עשה דבר נכון. אני לא יודע להגיד רדיפה עדתית, אבל כל נימוק שהשר אלי ישי והאחרים מביאים הוא נימוק לגיטימי על מנת לרחם ולגלות מידת רחמנות כלפי אדם, בעל משפחה גדולה שעשה למען הציבור. עם ישראל רחמנים בני רחמנים. השר אלי ישי הוא גם אזרח וזכותו לבקש רחמנות".

 

גם השר לשעבר אוחנה התייחס להתנהלות בית המשפט העליון: "התקדים לא היה אצל האיש הנכון והמקום הנכון. ההחמרה בעונש היא מעבר לכל פרופורציה". על בניזרי אמר כי "הוא איש מוערך, איש יקר. קשה לי לראות אותו מבלה זמן בכלא כשהוא יכול לפעול כל כך הרבה לטובת עם ישראל והציבור. הוא נפל בזמן הלא נכון מבחינתו, זמן של מאבק כביכול בשחיתות. אני מכבר את בית המשפט אולם לדעתי השופטים נפלו באווירה הכוללת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נחלץ למען חברו לתנועה. ישי
צילום: גיל יוחנן
צילום: ניב קלדרון
בלומנטל. שוחד, הדחת עדים ושיבוש הליכים
צילום: ניב קלדרון
גם לבלומנטל עזרו. בניזרי
צילום: גיל יוחנן
מומלצים