שתף קטע נבחר

אישום: בן 45 חטף סוחר קרקעות לבקשת הרשות

מכתב האישום עולה כי יורם אמור, שריצה בעבר 16 שנים בכלא במצטבר, פעל בשירותו של אוסאמה מנסור, האחראי מטעם אבו-מאזן על מכירת קרקעות פלסטיניות בירושלים. הוא חטף עבורו מתווך קרקעות ערבי החשוד במכירת קרקעות ליהודים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד יורם אמור, תושב גבעת זאב בן 45, בגין חטיפה. אמש (יום ה') הותר לפרסום כי אמור מואשם בקשירת קשר עם גורם ברשות הפלסטינית לפיו יחטוף מתווך מקרקעין ממזרח ירושלים, הדרוש לחקירה ברשות הפלסטינית ויעביר אותו לשטחים. 

 

מכתב האישום שהגישה עו"ד גאולה כהן עולה כי לפני כמה חודשים הכיר אמור באמצעות חברו עבדאללה חאדר, את אוסאמה מנסור, יועצו של הנשיא הפלסטיני אבו-מאזן, והאחראי מטעמו על סוגיית מכירת קרקעות פלסטיניות בירושלים ליהודים.

 

מנסור סיפר לאמור, לחאדר ולאדם נוסף בשם עיסא נטשה, כי מתווך המקרקעין אחמד מסרי חשוד במכירת קרקעות ליהודים ונוהג לשחד את אנשי הרשות הפלסטינית בנוגע לנושאים אלה. מנסור הוסיף כי הוא מעוניין לחקור את מסרי, אולם זה מסרב להגיע לפגישה.

 

כמה ימים לאחר מכן, כך על-פי כתב האישום, סיפר חאדר לאמור ולעיסא כי מסרי פנה אליו בבקשה לסייע לו בהכנסת תושב מזרח ירושלים לשטחי הרשות. כשבוע לאחר מכן עדכן אמור את עבדאללה כי סיכם עם מסרי שייסע איתו לבית אל ובכך תיווצר הזדמנות להערים עליו ולהכניס אותו לשטחי הרשות.

 

למחרת פגש אמור את מסרי ואסף אותו לרכבו. כעבור זמן קצר סיפר לו "סיפור כיסוי" שחייב אותם להיכנס לשטחי הרשות אל נקודת מפגש שתואמה מראש עם מנסור. מכתב האישום עולה כי אמור ידע שמנסור מתכוון להעביר את מסרי לחקירה.

 

סמוך למחסום קלנדיה המתינו שישה חמושים לרכבו של אמור, וכשזה הגיע למקום, הם הוציאו את מסרי מהרכב באיומים וגררו אותו לרכב שהמתין במקום. מסרי נלקח למשרדי התובע הכללי ברמאללה, שם נעצר ונכלא למרות היותו תושב ישראל. הוא נחקר במשך שלושה ימים בטרם שוחרר.

  

בנוסף לאמור הוגשו כתבי אישום נגד אוסאמה מנסור, עבדאללה חאדר ועיסא נטשה, גם כן בגין חטיפה. לאמור עבר פלילי עשיר הכולל 23 הרשעות קודמות בגינן ריצה תקופות מאסר שהצטברו ל-16 שנים.

 

פרקליטו של אמור, עו"ד אריאל עטרי, אמר ל-ynet בתגובה: "לטענת הפרקליטות, חזון אחרית הימים מתגשם מול עינינו: סוחר קרקעות יהודי מיהודה ושומרון חובר עם אויבו המושבע הממונה על מניעת מכירת קרקעות יהודים, כדי לחטוף את מי שמכר לו קרקעות והצמיח לו רווחים כספיים גדולים. זהו כתב אישום מופרך על פניו, שאין בו קורטוב של אמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עו"ד עטרי. כתב אישום מופרך
מומלצים