שתף קטע נבחר

לאומי גייס 2 מיליארד ש' בתנאי ריבית משופרים

חלק מהמוסדיים שתיכננו לרכוש את שטרי ההון של הבנק לא הצליחו בשל ירידת הריבית בעקבות הביקושים הגבוהים מהציבור. הגיוס ישמש להגדלת יחס הלימות ההון של הבנק

הצלחה לבנק לאומי בגיוס ההון שביצע אתמול (ה'): הבנק גייס 2 מיליארד שקל, כפי שתיכנן, באמצעות הנפקת שטרי הון נדחים (סדרה 300 ו-301). ל"כלכליסט" נודע כי בעקבות הביקושים הגבוהים של הציבור, הבנק גייס את הסכום בתנאים נוחים יותר מכפי שתיכנן.

 

 

שטרי ההון מיועדים לפירעון (קרן) בתשלום אחד באוגוסט 2059. לפי תנאי המכרז, שטרי ההון מסדרה 300 היו אמורים לשאת ריבית שנתית בשיעור שייקבע במכרז ושלא יעלה על 5.15% לשנה. עקב הביקושים הגדולים מהציבור, התשואה המקסימלית שנקבעה לסדרה זו היא 5%.

 

לפיכך, משקיעים מוסדיים שנתנו לבנק התחייבות מוקדמת לרכישה לפי תשואה של יותר מ-5% - לא קיבלו את היחידות שביקשו לרכוש. משקיעים מוסדיים שנתנו התחייבות מוקדמת לפי תשואה של 5% - קיבלו 83% מהיחידות שביקשו לרכוש. משקיעים מוסדיים שנתנו התחייבות מוקדמת לפי תשואה של פחות מ-5% - קיבלו את כל היחידות שביקשו לרכוש.

 

שטרי ההון מסדרה 301 היו אמורים לשאת ריבית משתנה בשיעור תשואת מק"מ לשנה בתוספת מרווח שייקבע במכרז ושלא יעלה על 2.40% לשנה. עקב הביקושים הגבוהים מהציבור, המרווח המקסימלי שנקבע לסדרה זו הוא 2%.

 

משקיעים מוסדיים שנתנו התחייבות מוקדמת לרכוש לפי מרווח של 2% קיבלו 55% מהיחידות שביקשו לרכוש. משקיעים מוסדיים שנתנו התחייבות מוקדמת לרכוש לפי מרווח של פחות מ-2% קיבלו את כל היחידות שביקשו לרכוש.

 

ההון שגויס באמצעות סדרות אלו יוכר על-ידי הפיקוח על הבנקים כהון משני עליון לצורך חישוב יחס הלימות ההון של הבנק. יחס הלימות הון מציג את ההון שעל הבנק להחזיק כנגד נכסיו בעלי הסיכון. בנק לאומי סיים את הרבעון הראשון עם יחס הלימות הון של 11.9%.

פורסם לראשונה 13/08/2009 21:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים