שתף קטע נבחר

הסכמה: צבא ארה"ב ישתמש בבסיסים בקולומביה

למרות התנגדות של שכנותיה, קולומביה החליטה לאפשר לצבא האמריקני להשתמש בבסיסים צבאיים בשטחה כדי להילחם בטרור ובהברחות הסמים. ארה"ב נאלצה לחפש מארחת חדשה לאחר שאקוודור סירבה לחדש את ההסכם איתה

קולומביה הודיעה הלילה (שבת) כי תאפשר לצבא האמריקני להשתמש בשבעה בסיסים צבאיים בשטחה, על מנת שחיילים אמריקנים יוכלו לפעול נגד טרור והברחות סמים באזור.

 

ממשרד החוץ בבוגוטה נמסר כי שתי המדינות הסכימו על נוסח ההסכם וכעת הן יבחנו אותו שוב לפני שיחתמו עליו. "ההסכם מאשר מחדש את המחויבות של שני הצדדים להיאבק בהברחות הסמים ובטרור", נמסר ממשרד החוץ.

 

כמה משכנותיה של קולומביה הביעו התנגדות לתוכנית ובשבוע שעבר ביקר הנשיא אלברו אוריבה בכמה מדינות באזור על מנת להרגיע את הרוחות ולהכין את הקרקע להסכם.

 

נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס הביע חשש שארצות הברית תנסה כעת לפלוש לארצו ובוועידה אזורית שהתקיימה ביום שני אף הזהיר מפני "רוחות מלחמה" באזור. נשיא ברזיל, לואיס אינציו לולה דה סילבה, קרא לקיים פגישה בין נשיא ארה"ב ברק אובמה למנהיגי היבשת, והסביר כי הוא מוטרד מהאווירה ה"בלתי-נוחה".

 

ארצות הברית נאלצה לאחרונה לחפש מדינה שתסכים לארח את חייליה ביבשת, לאחר שאקוודור סירבה לחדש את ההסכם שאיפשר לצבא האמריקני להשתמש באחד הבסיסים הצבאיים שלה. נשיא המדינה רפאל קוריאה, בן ברית של צ'אבס, אף אמר כי הוא מעדיף לכרות לעצמו את היד מאשר לאפשר לאמריקנים להאריך את שהותם בסיס מנתה.

 

אוריבה, שהשתתף הלילה בוועידת עסקים במדלין, אמר כי הוא מעוניין לחזק את הקשרים עם ברזיל ועם מדינות אחרות ביבשת. לדבריו, אין סיבה שההסכם עם ארה"ב ימנע מקולומביה לחתום על הסכמים צבאיים עם מדינות נוספות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוצה לחזק את הקשרים גם עם ברזיל. אוריבה
צילום: AP
חושש מפלישה אמריקנית. צ'אבס
צילום: רויטרס
מומלצים