שתף קטע נבחר

מובארק ליהודים בוושינגטון: מסוכן לתקוף באיראן

הנשיא המצרי בא לראשונה זה חמש שנים לארה"ב, ולפני פגישתו עם אובמה נועד עם מנהיגים יהודים. לדבריו, יש סדק בהנהגה האיראנית, ועדיף להמתין - כי תקיפה רק תלכד את האיראנים. על שליט אמר: סלע המחלוקת - יעד גירוש האסירים

נשיא מצרים חוסני מובארק הזהיר הערב (יום ב') בוושינגטון מפני תקיפה צבאית של מתקני הגרעין באיראן, בפגישה סגורה עם מנהיגים יהודים בארצות-הברית. לדברי גורמים שנכחו בפגישה, הנשיא המצרי אמר כי "יש סדק בהנהגה האיראנית והדרך הטובה ביותר היא להמתין. תקיפה צבאית רק תלכד את האיראנים מאחורי ההנהגה שלהם".

 

מובארק הגיע לוושינגטון לראשונה זה חמש שנים, והוא מקיים היום סדרת פגישות עם צמרת הממשל האמריקני, בראשן עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון. קודם לכן הוא נועד עם שר ההגנה לשעבר וויליאם כהן ומזכיר המדינה לשעבר קולין פאוול. מחר הוא צפוי להיפגש עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה.

 

בפגישה עם המנהיגים היהודים הפליג הנשיא מובארק בשבחים לראש הממשלה, בנימין נתניהו. הוא נשמע אופטימי לגבי התקדמות תהליך השלום וביקש לא להאיץ במדינות ערב בנושא הנורמליזציה.


מובארק וקלינטון (צילום: AFP)

 

לגבי המאמץ המצרי להביא לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, העריך מובארק שהמצב עכשיו דומה לזה שהיה בשלהי כהונתו של ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט. סלע המחלוקת העיקרי, לדברי הנשיא המצרי, הוא לאן יגורשו האסירים הפלסטינים המשוחררים. בעוד שחמאס רוצה לשחררם לגדה - ישראל עומדת על כך שהם יועברו לעזה.

 

לאחר מכן נפגש מובארק עם מזכירת המדינה האמריקנית. לאחר הפגישה אמר דובר מחלקת המדינה, כי השניים נועדו במשך כשעה. גורמים במחלקת המדינה הביעו תקווה שניתן יהיה לחדש בקרוב את המגעים לשלום במזרח התיכון. "אנחנו מנסים לעבוד קשה כדי ליצור את התנאים לחידוש המשא ומתן, ואנחנו

 מקווים שהשלב הזה יושלם בתוך כמה שבועות", אמר דובר מחלקת המדינה, פי. ג'יי. קרואולי. לדבריו, ארצות-הברית סבורה שכל הצדדים צריכים לנקוט "צעדים מקבילים" כדי להכין את הקרקע לקראת חידוש המגעים.

 

ביקורו של מובארק בארה"ב מסמן גם את המאמץ להשיב למצרים את מעמדה כבעלת הברית הערבית הראשית של ארה"ב אחרי שנים של מתיחות וטינה בין וושינגטון לקהיר. מובארק סירב לבקר בארה"ב במחאה על מדיניותו של הנשיא הקודם, ג'ורג' בוש, במזרח התיכון, הפלישה לעיראק והביקורת הפומבית שמתחה וושינגטון על ההתנהלות הפוליטית של מצרים ועל יחסה לזכויות האדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מובארק. פגישה עם מנהיגים יהודים
צילום: AFP
קלינטון. פגישה עם הנשיא המצרי
צילום: AP
מומלצים