שתף קטע נבחר

"למה במשטרה חיכו עד שאמא תירצח?"

עוד כמה ימים עמדה המשטרה להאשים את שוכר הדירה, שחשוד ברצח ציפורה נחמו בירושלים, בתקיפת שכן. הנרצחת הותירה אחריה בן יחיד, שהאשים: "הכתובת ועוד איך הייתה על הקיר". בן זוגה ראה דיווח בטלוויזיה - וכך הבין שאיבד את יקירתו

אחרי הרצח ה-14 מתחילת החודש , האצבע המאשימה מופנית הפעם באופן ברור כלפי המשטרה. "ראיתי בטלוויזיה קצין שאומר שהכתובת לא הייתה על הקיר, כי עובדה שהוא לא רצח את הדיירים האחרים. אני אומר - הכתובת ועוד איך הייתה על הקיר, ולא היה צריך לחכות עד שירצח את אמא שלי". כך אמר אמש (יום ג') ינון, בנה של ציפורה נחמו, בת 59 מאורנית, שנרצחה על-פי החשד בידי האיש לו השכירה דירה בירושלים.

 

נחמו נדקרה אתמול למוות בכל חלקי גופה, כשבאה להציג את הדירה לדיירים פוטנציאלים. החשוד, סטודנט בן 43, במקור מחיפה, נתפס עם סכין באחד החדרים. ככל הנראה, הוא התנפל עליה בזמן הסיור הקצר ולא הותיר לה סיכוי.

 

למרות ששכנים התלוננו פעמים רבות כי החשוד נהג לאיים ולתקוף אותם, במשטרה הסבירו שלא יכלו לחזות את הרצח. עם זאת, בתשובה לשאלת ynet אמרו שבימים הקרובים היה אמור להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפת אחד משכניו. היום יובא הסטודנט לבית משפט השלום, לדיון משפטי אחר לגמרי - שבו תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בחשד לרצח.


אהבה לטייל בעולם. ציפורה נחמו (צילום רפרודוקציה: עידו ארז)

 

לבית באורנית בו התגוררה הנרצחת יחד עם בן זוגה מיכה הורוביץ, הגיעו אמש חברים ובני משפחה, המומים מהאובדן הפתאומי. "הם היו זוג אוהב שחלם להמשיך לטייל בעולם.

 רק לא מזמן חזרו מסין, והיו אמורים לנסוע בקרוב לחו"ל. עכשיו לצערנו הכל ייעצר", סיפר ידיד המשפחה אייל אליהו.

 

ינון, חייל בצה"ל, הוא בנה היחיד של נחמו. "הוא היה כל עולמה", סיפר אליהו. להורוביץ האלמן ארבע בנות שהתגוררו עמם. "המשפחה בהלם מוחלט, גם מיכה והבנות בשוק טוטאלי. מדובר באשה יקרה, מלאת שמחת חיים".

 

"חלמו להמשיך לטייל, עכשיו הכל נעצר"

ראש מועצת אורנית, שלומי לנגר, היה בין המנחמים, וצוות עובדים סוציאלים ליווה אותו לבית המשפחה. לנגר סיפר כי מיכה, בן זוגה של הנרצחת, ראה בטלוויזיה את זירת האירוע, וכך הבין שאיבד את יקירתו. כשבאו לבשר לו את הבשורה, תפסו אותו בדלת, בדרך לירושלים.


פינוי הגופה. "היא הייתה אשה מלאת שמחת חיים" (צילום: דודי ועקנין)

 

נחמו עבדה כעורכת דין ברשות להגבלים עסקיים ירושלים, ולפי ידיד המשפחה "הקשר שלה מול הדייר הוא קשר ארוך, ידענו זמן רב שהוא בעייתי אבל היא טיפלה בו מבחינה משפטית. בכל מקרה היא לא אשת ריב וצעקות. בדיוק ההיפך - רגועה, שלווה ושמחה. הבן בליעל הזה שם קץ לחיים מלאים".

 

דני, אחיה של נחמו, הגיע לדירה בירושלים ובתוך סערת הרגשות אמר: "המדינה שלנו נהייתה זבל. חיי אדם, חיים של אנשים נהיו זבל. כל אחד כטוב בעיניו יעשה. נמאס כבר, נמאס, נמאס, נמאס. השם ייקום דמה, שיירקב בכלא עד יומו האחרון". הוא טען שאחותו לא פחדה מהדייר, למרות התלונות נגדו על אלימות.

 

"המשטרה: לא הייתה כותבת על הקיר"

יוסף, שבא עם בעלת הבית כדי לבדוק אפשרות לשכור את הדירה, סיפר שהבחין שהדייר "לא ממש שפוי". לדבריו, "נכנסתי לאמבטיה ואז התחילו צעקות עד השמיים. חזרתי לסלון, ראיתי אותה מלאה דם בגב. הוא משך אותה בשיער והרביץ לה. הוא אמר לנו לעזוב את הדירה - ויצאנו".

 


חוקרי זיהוי פלילי באים לזירת הרצח (צילום: דודי ועקנין)

 

מעט לאחר הרצח, זעקו שכנים רבים ש"הכתובת הייתה על הקיר". הם סיפרו על מסכת תקיפות והתנהגויות אלימות, בגינן התלוננו פעמים רבות במשטרה.

 "אנשים כאן חיו בפחד, המשטרה לא עזרה", אמרו. "הוא היה מאיים ברצח, זורק בקבוקי זכוכית ומנקב צמיגי מכוניות".

 

מפקד מרחב מוריה במשטרת ירושלים, ניצב משנה דורון ידיד, אמר כי המשטרה פעלה בעניין "ללא דופי". לדבריו, "הכתובת לא הייתה על הקיר, כי אם זה היה על הקיר - החשוד ברצח היה ממשיך ורוצח גם את האנשים שבאו לראות את הדירה. התלונות על סכסוך שכנים לא הצביעו על מסוכנות, יש לנו כאלה המון. אם הוא היה מזוהה כחשוד אלים היינו מטפלים בו בצורה שונה".

 

גל האלימות יגיע הבוקר לדיון פגרה מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת. בדיון צפויים להשתתף השר לבטחון פנים, שר המשפטים, מפכ"ל המשטרה, מנהל בתי המשפט, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ונציג ממשרד האוצר. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי אמר: "הגענו לשלב של חשבון נפש. אני אבקש בדיון לדעת איך מחזירים את תחושת הביטחון לציבור ואיך בונים מחדש את אמון הציבור במשטרה. צריכה להיות זעקה שתזעזע את המדינה".

 

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) פנה ליו"ר הכנסת וביקש לקדם הצעות חוק העוסקות במיגור תופעת האלכוהול בקרב קטינים כבר במהלך פגרת הקיץ. לדבריו, "האלימות הגואה מחייבת את הכנסת לעשות פעולה מהירה וחדה. אי אפשר להמשיך לגרור רגליים, פעם בגלל פגרה, פעם בגלל התנגדות הממשלה, ופעם בגלל בירוקרטיה של פקידים. הגיע הזמן לעשות מעשה".

 

בהכנת הידיעה השתתף אמנון מרנדה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוטרים בזירת הרצח
צילום: דודי ועקנין
נמאס, נמאס. האח, דני נחמו
צילום: דודי ועקנין
שלומי לנגר, ראש המועצה, בא לנחם
צילום: עידו ארז
מומלצים