שתף קטע נבחר

ולנסיה: מקלארן טעתה, באריקלו ניצח

הנהג הברזילאי ניצל עד תום עצירה גרועה של לואיס המילטון במקלארן, וניצח את המירוץ שנערך בספרד. אלוף העולם סיים מייד אחריו, לפני קימי רייקונן בפרארי המפתיעה לטובה

"עצירת התדלוק והחלפת הצמיגים עלתה לנו אולי בשתי שניות מיותרות, ולמרות שזו אכן הייתה טעות תפעולית, לא בגללה איבדנו את הניצחון. פשוט לא היינו מהירים מספיק". כך מסכם בקצרה מרטין ויטמרש, מנהל קבוצת מקלארן, את מה שהסתבר כאירוע החשוב ביותר במירוץ הגרנד פרי של ולנסיה. בדבריו הוא מתייחס להחלפת צמיגים איטית במיוחד שעלתה כנראה ללואיס המילטון בהובלת המירוץ, ויתכן שאפילו בניצחון. אדי ג'ורדן לעומתו, מבכירי הפורמולה 1, התייחס לאירוע שגזל לדעתו את הניצחון מבן ארצו, במילים פחות עדינות - "החלפת הצמיגים הזו הייתה קטסטרופלית". 


רובנס באריקלו - מירוץ נפלא ומרגש עבור בראון (צילום: AFP)

 

כולם - ובעיקר התקשורת הבריטית - ימשיכו לדבר על העצירה הנוראית של מקלארן והמילטון, אבל לרובנס באריקלו זה ממש לא משנה. הנהג הוותיק בן ה-38 הביא את הבראון למקום הראשון לאחר מספר מירוצים מאכזבים, ופרץ בבכי של התרגשות. אחרי הכל, הפעם האחרונה בה זכה לחצות א5ת דגל השחמט לפני כולם הייתה אי שם ב-2004, כשהוא נוהג עבור הקבוצה האדירה (דאז) של פרארי, לצד גדול נהגי הפורמולה 1 של כל הזמנים מיכאל שומאכר. באריקלו נראה בשלב הראשון של המירוץ כאילו אינו מסוגל לשמור על הקצב שמכתיבות מכוניות מקלארן שזינקו ראשונות, אך בשלבים המאוחרים מצא עצמו לפני המילטון בזכות נהיגה מהירה, נטולת טעויות וכאמור, נשכרת מהכשלונות של אחרים.

 

המילטון שנראה עד העצירה האומללה כבטוח בניצחונו, ניסה עוד ללחוץ בעזרת סט הקפות מהירות בשלהי המירוץ, אך ללא הועיל. המילטון סיים לבסוף שני, מקום אחד לפני קימי רייקונן בפרארי. הנהג הפיני זינק מהמקום השישי, מצא עצמו רביעי כבר בהקפה הראשונה וניצל את חולשתו של הייקי קובליינן, בן ארצו במקלארן, כדי לטפס למקום השלישי עם ללא ספק התוצאה הטובה ביותר שפרארי יכולה להשיג בשלב זה של העונה. לוקה באדואר, נהג הניסוי של פרארי אשר מחליף את פליפה מאסה הפצוע, ירצה ללא ספק לשכוח הופעת אימים יוצאת דופן עבור הקבוצה הגאה. באדואר סיים במקום ה-17, אולם מעשית האחרון בין משתתפי המירוץ עד תומו.

 

רביעי סיים הייקי קובליינן עבור מקלארן, תוך שהוא מצליח למנוע מניקו רוזברג בוויליאמס המרשימה לעקוף אותו בשלבי הסיום. שישי סיים פרננדו אלונסו ברנו, לפני מוביל טבלת האליפות, ג'נסון באטון בבראון השניה. במקום השמיני ועם נקודת אליפות אחת סיים רוברט קוביצה בב.מ.וו - בסך הכל נקודת האליפות השלישית של הנהג, שנראה רק בעונה שעברה כאילו הוא עשוי להפוך לאחד המתמודדים על התואר.

 

תוצאות המירוץ בוולנסיה 

1. רובנס באריקלו, בראון, 10 נקודות

2. לואיס המילטון, מקלארן, 8 נקודות

3. קימי רייקונן, פרארי, 6 נקודות

4. הייקי קובליינן, מקלארן, 5 נקודות

5. ניקו רוזברג, וויליאמס, 4 נקודות

6. פרננדו אלונסו, רנו, 3 נקודות

7. ג'נסון באטון, בראון, 2 נקודות

8. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים  

1. ג'נסון באטון, בראון, 72 נקודות

2. רובנס באריקלו, בראון, 54 נקודות

3. מארק וובר, רד-בול, 51.5 נקודות

4. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 47 נקודות

5. ניקו רוזברג, וויליאמס, 29.5 נקודות

6. לואיס המילטון, מקלארן, 27 נקודות

7. קימי רייקונן, פרארי, 24 נקודות

6. יארנו טרולי, טויוטה, 22.5 נקודות 

 

אליפות היצרניות  

1. בראון, 126 נקודות

2. רד-בול, 98.5 נקודות

3. פרארי, 46 נקודות

4. מקלארן, 41 נקודות

5. טויוטה, 38.5 נקודות

6. וויליאמס, 29.5 נקודות

7. רנו, 16 נקודות

8. ב.מ.וו, 9 נקודות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רובנס באריקלו מודל 2002
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים