שתף קטע נבחר

החברה לישראל הפסידה 157 מיליון ד' - בגלל צים

ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה החברה, בבעלות סמי ועידן עופר, 268 מיליון דולר. המעבר להפסד של הקבוצה נבע בשל הפסד של חברת הבת צים שהסתכם ברבעון ב-182 מיליון דולר

החברה לישראל, בשליטת סמי ועידן עופר, חתמה את הרבעון השני של השנה בהפסד נקי מיוחס לבעלי המניות של כ-157 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח נקי של 268 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

המעבר להפסד של הקבוצה נבע בשל הפסד של חברת הבת צים שהסתכם ברבעון ב-182 מיליון דול. זאת, לעומת הפסד של 42 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

אתמול בערב נמצאה הנוסחה להזרמת 100 מיליון הדולרים ממנה לצים, הנמצאת בקשיים. זאת, מבלי לקבל את הסכמתם של בעלי המניות של החברה. לפי המתווה שגובש וקיבל את ברכתה של רשות ני"ע, קבוצת עופר, שהיא בעלת השליטה בחברה לישראל, התחייבה להחזיר את הכספים שקיבלה מצים מתחילת חודש אוגוסט.

זאת, במידה ותוכנית ההבראה הכוללת, שבמסגרתה יוזרמו לצים עוד 350 מיליון דולר, לא תאושר בסופו של דבר באסיפת בעלי המניות של חברה לישראל.

  

לאור התחייבות זו של קבוצת עופר הרי שהזרמת הכספים מחברה לישראל לצים לא נחשבת לעסקת בעלי עניין, ועל כן לא נדרשת הסכמתם של בעלי המניות. חברה לישראל תזרים 60 מיליון דולר נוספים לצים כנגד בטחונות קשים שיבטיחו כי במידה וצים לא תגיע להסדר חוב כולל, מצבה של חברה לישראל לא תפגע. 60 מיליון דולר אלו מצטרפים ל-40 מיליון דולר שהוזרמו בתחילת החודש אשר גם כנגדם קיבלה חברה לישראל ערבונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד
צילום: יוני המנחם
צילום: מיכאל קרמר
יו"ר החברה לישראל, עידן עופר
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים