שתף קטע נבחר

חברות תעופה דורשות: יופסק נוהל טומאת כהנים

בעקבות לחץ חרדי מופעל בנתב"ג נוהל מיוחד המיועד למקרה שבו מטוס נוחת בארץ ובו גופה שהובאה לקבורה בארץ. חברות התעופה דורשות פתרון אחר: "מספיק עם ההתעללות הזו בנוסעים"

חברות התעופה דורשות מרשות שדות התעופה להפסיק את נוהל "טומאת כהנים". לפי הנוהל, אם יש בתא המטען של מטוס הנוחת בנתב"ג גופה שהוטסה מחו"ל, הורדת נוסעים ממנו מתעכבת עד אשר הגופה מוצאת מבטן המטוס, גם אם הדבר לוקח זמן רב. הנוהל מתקיים בנתב"ג מזה שנים, וזאת בלחץ גורמים חרדיים, במטרה למנוע "טומאת כהנים" לאנשים המצויים בטרמינל. "מספיק עם ההתעללות הזו בנוסעים", אמר אתמול (ד') בכעס מקור בענף התעופה.

 

לפני כשבועיים נאלצו נוסעי טיסת חברת התעופה השוויצרית "סוויס" שנחתה בנתב"ג "להתבשל" במשך כחצי שעה במטוס לוהט ללא מיזוג אוויר - וזאת בגלל גופה שהיתה בבטן המטוס ושלקח זמן רב להוציאה, שכן היתה ממוקמת הרחק מפתח המטען. לאחר הנחיתה, דלתות המטוס לא נפתחו ומערכות מיזוג האוויר לא הופעלו. כ-200 נוסעים ועוד אנשי צוות נותרו במטוס הסגור, ומחאתם לא הועילה. רק לאחר הוצאת הגופה מהמטוס, כחצי שעה תמימה לאחר הנחיתה, חובר ה"שרוול" למטוס והנוסעים הזועמים ירדו ממנו.

 

"המדינה הזו עושה הכל כדי לגרש את התיירים ממנה. כל מיני נוהלים מוזרים עושים את העבודה יותר מכל מצב בטחוני", אמר אז מקור בנתב"ג.

 

בעקבות התקרית דורשות חברות התעופה פתרון קבוע לבעיה. "לא ייתכן שיתעללו בנוסעים בגלל סיכום של רשות שדות התעופה עם הרבנים", אומר מקור בענף התעופה. "הם רוצים שקט מצד הגורמים הדתיים. ברור שזה חשוב - אבל גם הנוסעים חשובים".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים