שתף קטע נבחר

40% מהתמותה משפעת חזירים - באנשים בריאים

ארגון הבריאות העולמי מדווח בסוף השבוע כי נגיף שפעת החזירים מתפשט במהירות עצומה פי 4 מזו של שפעת רגילה, וכי ב-40% מהחולים מתרחשת תחלואה קשה עד תמותה. בארגון קוראים להיערך לאישפוזים המוניים בטיפול נמרץ לקראת החורף

אין מנוח ממגיפת שפעת החזירים: בסוף השבוע דיווח ארגון הבריאות העולמי על תצורות אלימות של המחלה במדינות רבות ברחבי העולם. כ-60% ממקרי התמותה מתרחשים אמנם באלה הסובלים ממחלות רקע כמו מחלות לב, אסתמה, יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות כליה, השמנת יתר או נשים בהריון, אולם כ-40% ממקרי התמותה התרחשו בצעירים בריאים. אצל כ-15% מהחולים התרחשו סיבוכים אשר דרשו אישפוז דחוף ביחידה לטיפול נמרץ.

 

בארגון הבריאות העולמי מודאגים גם ממהירות התפשטות נגיף שפעת החזירים הגבוהה פי 4 מזו של שפעת החורף. כאמור, דיווחים נוספים שהגיעו באחרונה לארגון הבריאות העולמי עסקו בצעירים בריאים שלקו בתצורה קשה של שפעת החזירים. אצל אלה חדר הנגיף לריאות וגרם לאי ספיקה נשימתית שהצריכה הנשמה מלאכותית ואישפוז ביחידה לטיפול נמרץ. השבוע הלכה לעולמה ישראלית צעירה בריאה אשר נדבקה אף היא מהמחלה ולא סבלה ממחלות רקע.

 

לדברי מומחי ארגון הבריאות העולמי, חלק מהדיווחים על תצורת התחלואה הקשה בשפעת החזירים הגיעו ממדינות בחצי הכדור הדרומי שם קיים עומס עצום על מערכת הבריאות בשל אקלים חורפי. בשל כך קראו בארגון הבריאות העולמי לשאר מדינות העולם להיערך לאישפוזים רבים ביחידות לטיפול נמרץ מה שיצריך את הרחבתן של היחידות הקיימות והוספת מיטות, ציוד רפואי וצוותי אחיות.

 

תעלומת שפעת החזירים ממשיכה להעסיק בקדחתנות את המומחים ברחבי העולם. אחת האפשרויות שהועלו היא שתנאי היגיינה ירודים הם שמגבירים את הסיכון לתחלואה קשה בצעירים בריאים. אשר למבוגרים הסובלים ממחלות רקע - נמצא כי הם נמצאים בסיכון גבוה עד פי 5 ללקות במחלה קשה בהשוואה לאנשים בריאים.

 

ובינתיים נמשכים המאמצים להאיץ את קצב ייצור החיסונים. פאנל מומחים של הבית הלבן דחק בחברות התרופות לסיים את ייצור החיסונים בתוך כשבועיים, אולם על פי ההערכות מנות החיסון הראשונות ישווקו רק בסוף חודש אוקטובר.

 

עד כה אובחנו בישראל כ- 2670 איש בשפעת H1N1. מתוכם אושפזו עד כה כ 42 איש בטיפול נמרץ בתי חולים, מתוכם נפטרו 16 איש. רוב המאושפזים בטיפול נמרץ וכן רוב מקרי התמותה השתייכו לקבוצות סיכון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שפעת החזירים. גם בבריאים
צילום: רועי גזית
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים