שתף קטע נבחר

זירת הקניות

התוכנית: טורבינות רוח בנגב ובערבה

משרד התשתיות קורא ליזמים להתעניין בתוכנית להקמת תחנות כוח המבוססות על אנרגיית רוח בנגב ובערבה. מעודד יזמים לאתר קרקע פוטנציאלית ובהמשך לבדוק את משטר הרוחות ולהתחיל בתיכנון התחנות

לא רק שמש - גם רוח: משרד התשתיות ומנהל מקרקעי ישראל פרסמו היום (א') קול קורא ליזמים במסגרת תוכנית להקמת תחנות כוח המבוססות על אנרגיית רוח על קרקעות המדינה בנגב ובערבה.

 

באתר משרד התשתיות פורסמה קריאה ליזמים המעוניינים להקים תחנות כוח שכאלה. מטרת המהלך היא לעניין את היזמים להתחקות אחר הנושא, ולאתר תאי שטח מתאימים. בנוסף, היזמים יתבקשו להגיש למשרד התשתיות הערות והשגות על תנאי הסף, כדי לגבש מסמך מחייב שיפורסם בסוף ספטמבר. על פי מסמך זה יחל הליך ההתמודדות על המכרז.

 

לאחר שייבחר הזוכה במכרז הוא יוכל לבדוק לעומק את ההיתכנות של הקמת טורבינות רוח בשטח, ובתמורה תיתן לו המדינה בלעדיות על הזכות להקימה.

 

בשלב הבא יחל תיכנון הקמת התחנה ובסופו יחתום היזם עם המדינה על הסכם. כשתוקם התחנה ייחתם עם היזם הסכם חכירה של הקרקע ל-25 שנה.

 

היוזמה מצטרפת למהלך כולל שמבצע המשרד, בהתאם לתוכנית להגדלת ניצול אנרגיות מתחדשות במשק האנרגיה הישראלי. על פי יעדים עליהם החליטה הממשלה, 10 אחוז מצרכי האנרגיה של ישראל יופקו בשנת 2020 מאנרגיות מתחדשות - אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח וטכנולוגיות נוספות כמו אגירה שאובה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טורבינות רוח. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים