שתף קטע נבחר

מקורבי אולמרט על האישום: "כמו גבינה מחוררת"

גורמים בסביבתו של רה"מ לשעבר טוענים בתוקף כי כתב האישום שהוגש נגדו "מופרך לחלוטין" ומלא בסתירות פנימיות: "מצער מאוד שזו הדרך שבה החליטה הפרקליטות ללכת"

אהוד אולמרט יוצא למתקפה: מקורביו של ראש הממשלה לשעבר הגיבו היום (א') בחריפות לכתב האישום שהוגש נגדו וטענו כי הוא "מופרך לחלוטין". עם זאת, הם מודים: "לא ציפינו למשהו אחר. מצער מאוד שזו הדרך שבה החליטה הפרקליטות ללכת". גורמים בפרקליטות אומרים ש"כתב האישום מדבר בעד עצמו".

 

אולמרט נאשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה - בפרשות "ראשונטורס", "מעטפות הכסף" ו"מרכז ההשקעות".

 

מסמך: כתב האישום המלא

 

מקורבי ראש הממשלה לשעבר אומרים כי עדותו של מוריס (משה) טלנסקי בפרשת "מעטפות הכסף" נגד אולמרט "שווה לאפס". לדבריהם, מדובר בכספי תרומות שהועברו כדין וכי גרסת הפרקליטות נסדקה לחלוטין כבר מזמן: "מה שנותר אלו הן גרסאות שונות ומשונות של טלנסקי שמשתנות כל הזמן". אולמרט מואשם כי קיבל מאות אלפי דולרים במזומן מטלנסקי ובתמורה סייע לו בעסקיו, "כשהוא מצוי כלפיו במצב של ניגוד עניינים".

 

"כתב האישום נראה כאילו בפרקליטות התעלמו לחלוטין מתוצאות העדות המוקדמת של משה טלנסקי שכמעט והוכרז כעד לא אמין", הזכירו המקורבים, "הם מנסים להצדיק את התזה שלהם אבל כתב האישום הוא גבינה שוויצרית עבשה ומחוררת עם סתירות פנימיות ועדויות שונות ומשונות. הם לא מייחסים שום חשיבות לעדות הבעייתית של טלנסקי שאותה הם בעצמם ביקשו, אך אנחנו מוכנים להתמודד עם זה וציפינו שאלו יהיו התוצאות".


"בביהמ"ש יתברר שטענות הפרקליטות לא היו ולא נבראו" (צילום: רויטרס)

 

"אולמרט לא סטה מהנורמות" 

על פרשת "ראשונטורס", שבמסגרתה אולמרט קיבל לטענת הפרקליטות מימון כפול לנסיעות לחו"ל, אומרים מקורביו כי ראש הממשלה לשעבר התנהל בצורה גלויה ושקופה. "מגוחך לחשוב שמישהו שרוצה לרמות ינהל במשך שנים רישום מסודר וגלוי של הדברים", אמרו, "לא הייתה כאן רמייה ולא חצי רמייה".

 

"הכל היה גלוי ומסודר בתיקיות במשרד עם קבלות והוכחות", טוענים המקורבים, "אולמרט נהג בדרך המקובלת לאורך שנים על ידי אנשי ציבור כולם ולא סטה מן הנורמות ובבית המשפט יתברר כי הטענות של הפרקליטות לא היו ולא נבראו".

 

מקורביו של אולמרט אומרים כי הטענה היחידה של הפרקליטות נגדו בפרשת "מרכז ההשקעות" היא כי הוא ישב בישיבות עם עו"ד אורי מסר, חברו ושותפו לשעבר. "הם לא טורחים אפילו לטעון שאולמרט לא קיבל החלטות סבירות

או לא חוקיות. הציבור צריך לדעת כי רוב ההחלטות שאולמרט קיבל נגדו את האינטרסים של הקליינטים של עו"ד מסר". לדבריהם, אולמרט גאה בכל ניסיון שלו לקדם את התעשייה בישראל בכלל ובנגב בפרט ואפילו היועץ המשפטי קבע שכל ההחלטות התקבלו כדין ושאין בהחלטות עצמן שום בעיה.

 

בפרשה זו, המשטרה חקרה חשד שלפיו אולמרט פעל מול מרכז ההשקעות תוך ניגוד עניינים עמוק משלא פסל את עצמו ממעורבות וקבלת החלטות במספר פרויקטים אותם ייצג מסר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לא הייתה כאן רמייה וחצי רמייה". אולמרט
צילום: רויטרס
טלנסקי. "התעלמו מהעדות המוקדמת"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים