שתף קטע נבחר

זינוק בהשקעות של ישראלים במניות בחו"ל

הסתכמו ביולי ב-920 מיליון דולר. מתחילת השנה מסתכמות ההשקעות של תושבי ישראל במניות בחו"ל בכ-4.1 מיליארד דולר, לעומת השקעות בסכום ממוצע של כ-2.8 מיליארד דולר בכל אחת משלוש השנים הקודמות

בחודש יולי נרשמה עלייה ניכרת בהשקעות של תושבי ישראל במניות זרות הנסחרות בבורסות בחו"ל. היקף ההשקעות נטו (עודף השקעות על מימושים) הסתכם בכ-920 מיליון דולר, מהם כ-770 מיליון דולר בוצעו על ידי המשקיעים המוסדיים, בעיקר קופות הגמל וקרנות ההשתלמות. יתרת ההשקעות בוצעה על ידי המגזר העסקי ומשקי הבית. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ג') החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.

 

 

מתחילת השנה מסתכמות ההשקעות של תושבי ישראל במניות בחו"ל בכ-4.1 מיליארד דולר, לעומת השקעות בסכום ממוצע של כ-2.8 מיליארד דולר בכל אחת משלוש השנים הקודמות.

 

מהנתונים מתברר כי במקביל לגידול בהשקעות הישראליות במניות זרות, נרשם ביולי גידול של כ-170 מיליון דולר גם בהשקעות של תושבי ישראל באגרות חוב זרות. השקעות אלה בוצעו על ידי המשקיעים המוסדיים ומשקי הבית, והן קוזזו בחלקן על ידי מימושים של המגזר העסקי.

 

לעומת הגידול הרב שנרשם ביולי בהשקעות הפיננסיות בניירות ערך סחירים, נרשמו בחודש זה מימושים של כ-50 מיליון דולר בהשקעות הישירות (השקעות שלא באמצעות הבורסה) של תושבי ישראל בחו"ל.

 

מנתוני בנק ישראל עולה עוד כי תושבי חוץ מימשו ביולי אגרות חוב ממשלתיות בסכום של כ-210 מיליון דולר, בנוסף למימושים נטו של כ-36 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בבורסה בתל אביב. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים