שתף קטע נבחר

שופט האם המרעיבה: "הילד - כמו אחרי אושוויץ"

"יש חומר די מוצק להרשיע אותה", העיר השופט משה רביד, שסיפר בבית המשפט כי צפה בקלטת מבית החולים וראה כיצד האם מנתקת את הצינורות מבנה

"יש חומר די מוצק להרשיע אותה. ראיתי את הסרטים וגם את הילד לפני ואחרי, והוא נראה כמו אחד שיצא מאושוויץ". את הדברים האלה אמר היום (ג') שופט בית משפט המחוזי בירושלים משה רביד, בדיון בתנאי מעצרה של האם מירושלים החשודה שהרעיבה את בנה בן השלוש. השופט הוסיף, לאחר שצפה בקלטת שצולמה בבית החולים הדסה: "רואים איך אחרי שהאם מוציאה את הצינורית מהילד היא עוד מנקה את הרצפה שלא יראו את הדליפה".

 

במהלך הדיון הציגה נציגת הפרקליטות, עו"ד טל ויסמן-שחר, שתי תלונות לשופט

 רביד שהוגשו למשטרה, אחת על ידי הפרקליטה השנייה בתיק, עו"ד מעיין רימון, שקיבלה איומים לפני שבועיים כאשר יצאה מהדיון, ותלונה שנייה של פקידת הסעד שהגיעה גם היא לפני כשבועיים לביתה של האם המרעיבה, שם הותקפה על ידה ופמלייתה.

 

נציגת הפרקליטות טענה כי יש להרחיק את האם מילדיה, כאשר על פי הצעתה כדי שלא יהיה ניתוק לגמרי, אזי היא תוכל להיפגש איתם פעם ביום למשך שעה. עוד אמרה עו"ד ויצמן-שחר, כי "האם המרעיבה" הביאה את בנה למצב של סכנת חיים ממשית ושום דבר לא עצר אותה. "היא גרמה לילד כאב וסבל רב ואף עשתה דין לעצמה ולא הגיעה לחקירות".

 

היא טענה עוד שהביטחון של הנאשמת בעצמה ובצדקתה, כאשר היא מציגה עצמה באור חיובי קיצוני ללא התייחסות לבעיות שלה, מעיד על המסוכנות שלה. לדבריה, הדבר הטעה ובילבל את הצוות הרפואי זמן רב וממשיך ומטעה את האנשים סביבה. התובעת אף אמרה כי היא מודאגת מכך שאנשים המפקחים עליה מתרשמים שהיא אם מסורה.

 

על כך ענה השופט רביד: "הם יכולים לחשוב שהיא מלאך. כל אדם מגבש דעה, מה שחשוב זה מי שייקבע את התנאים".

 

פרקליטיה של האם החשודה, עו"ד דוד הלוי וראובן בר-חיים, טענו

 במהלך הדיון כי ההפרדה של האם מילדיה תגרום לה ולהם נזק רציני מאוד. "הדביקו לה תווית מרשיעה, קבעו כבר את פסק הדין. אומרים עליה דברים קשים מראש שגורמים לה לבכי ונהי כל היום".

 

במהלך הדיון הורה השופט רביד להוציא מהדיון את אמהּ של החשודה, בשל הפרעות מצידה. כאות מחאה יצאה גם "האם המרעיבה" יחד עם אמה החוצה, לתדהמת הפרקליטה, וחזרה לאולם כעבור זמן קצר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
האם החשודה בבית המשפט
צילום: גיל יוחנן
מומלצים